2.3

Forsaken

John Henry återvänder till sin hemstad i hopp om att reparera sitt förhållande till sin avlägsnade far, men det visar sig att ett lokalt gäng numera terroriserar staden. John är den enda som är kapabel att stoppa dem, men han har övergivit både sitt vapen och sitt rykte som en fruktad vapendragare.

Originaltitel Forsaken
Regissör Jon Cassar
Manus Brad Mirman
Genre 2010-tal, Drama, Western
Skådespelare Kiefer Sutherland, Donald Sutherland, Demi Moore, Brian Cox, Michael Wincott, Aaron Poole, Siobhan Williams, Landon Liboiron, Greg Ellis, Wesley Morgan, Michael Therriault, Chris Ippolito, Tom Carey, David McNally, Christopher Rosamond, Dylan Smith (I)

Murvel48
2018-10-21
Kiefer Sutherland är helt malplacerad som revolverman i denna lama och klyschiga western med en uttjatad story. Ungefär som om Gustav Fridolin spelat titelrollen i Terminator. Snudd på bottenbetyg.
HerrNenne
2018-05-07
Fy fan vad dålig Kiefer är. Fy fan vad träig. Jag förstår att man ville ha far och son-grejet, men vafan, välj ett far- och sonpar där båda är skådespelare istället. Att storyn och hela filmen är svag, korkad, ologisk och dum gör det inte bättre. Jag satte nyss en tvåa på den här filmen. Nu inser jag ännu tydligare att det här är en usel film och en etta. Dock är western-känslan ganska bra, det måste medges.
Zok
2017-06-06
Stabil western.
StureStenhög
2017-02-10
Jag ville gilla den här mer än vad jag med gott samvete känner att jag kan göra. Westernfilmer är trots allt lite min grej, och den här är hyfsat tekniskt välgjord, och den har flera sevärda skådespelare. Tyvärr är storyn fullkomligt generisk, och de försök som görs till att ge den lite mer tyngd är ytterst tafatta. Problemet ligger till viss del hos Kiefer, och han sammanfattar också mina tvetydiga känslor till filmen. Jag gillar ju Kiefer, men han är tyvärr inte en så bra skådespelare som jag önskar att han vore, och det märks ofta när han försöker sig på lite mer avancerade roller i stil med denna. Det är förvisso svårt att säga att man inte köper honom som Donalds son, men i övrigt känns han inte speciellt övertygande i rollen. Betyget blir en stark tvåa, gillar man sina westerns och sätter förväntningarna lågt, så kan den ändå rekommenderas
Zebulonm
2016-08-03
Helt ok för mig men e svag för westernfilmer....
AdamB-film
2016-07-31
Nja, oinspirerat och klyschigt så det förslår. Uthärdligt av den enkla anledningen att jag inte engagerade mig när jag såg den.
bryngel
2016-02-28
Ultrasvag tvåa.
uttu
2016-02-22
Varför görs ens såna här filmer? Är det som en filmares skolprojekt? Typ gör en remake på alla westernfilmer? Öva in alla klyschor ordentligt?