2.9

Förtrollad

Den onda drottningen vill hindra prins Edward att äkta Giselle och sänder henne därför från den animerade världen till New York. Anpassningen till verklighetens värld blir svår, men hon får hjälp av advokaten Robert.

Originaltitel Enchanted
Regissör Kevin Lima
Manus Bill Kelly
Genre 2000-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm, Fantasy, Musikal, Romantik
Skådespelare Amy Adams, Patrick Dempsey, James Marsden, Timothy Spall, Rachel Covey, Susan Sarandon, Idina Menzel, Julie Andrews (röst), Elizabeth Mathis, Samantha Ivers, Tonya Pinkins, Isiah Whitlock Jr

yrkeschaufföre
2017-12-26
Såg om den med systern och syskonbarnen, jag var nog mest betagen av filmen. Jag önskar ett lite annorlunda slut men den är värd sin fyra.
2017-10-22
lumberdajack
2017-05-08
Rolig idé. Amy Adams är verkligen bra.
TheHorrorfan
2015-12-24
Fånig, men småsöt underhållning.
Brouhaha
2015-01-13
Lätt att helt tappa förtroendet för filmen första tio minuterna, men ge den en chans! Det är en härligt fånig, dum och charmig rulle, och både Adams och Marsden gör sina roller väldigt väl.
2015-01-08
Jag var verkligen i ett väldigt lyckat humör för en film som detta ikväll. Handlingen är förutsägbar men samtidigt väldigt charmig, romantisk och härlig. Man har lyckats väldigt bra med castingen till denna film. Amy Adams och Patrick Dempsey är väldigt lyckade i sina roller och i samspelet mellan varandra. 3+
yrkeschaufföre
2014-08-17
Den här tar jag fram när jag behöver fly verkligheten. Amy är så fantastiskt oskuldsfull i sin roll.
Tatty
2014-03-29
Så mysig och rolig film. Filmen är så mysig så att den får mig att le.
abnormal
2014-03-10
Småkul och mysig.
mimo
2014-02-19
Hade absolut inga som helst förväntningar när jag en kväll för något år sedan satte på denna rulle, och blev därför (extremt) positivt överraskad. Härligt komisk story, snyggt producerad, Adams gör rollen som Giselle felfritt, och övriga skådisar gör en bra insats. Mådde riktigt gott efter filmens slut, en riktig myspys-känsla infriade sig och sångerna nynnade jag på länge. Såg om den häromdagen och står fast vid mitt betyg.