2.7

Förtrollad av Paris

24-åriga Laura har väntat hela livet på den stora kärleken och när hon möter Sandro tror hon sig äntligen ha hittat sin drömprins. Men när sedan ytterligare en precis lika charmerande ung man dyker upp i hennes liv börjar hon undra om man kan ha mer än en själsfrände.Samtidigt har Sandro sina egna problem, för att inte tala om hans far som har fått sin dödsdag bestämd av en spådam och Marianne som kämpar med att få verklighet och saga att gå ihop på förskolan där hon sätter upp en pjäs.

Originaltitel Au bout du conte
Alternativ titel Under the Rainbow
Regissör Agnès Jaoui
Manus Jean-Pierre Bacri, Agnès Jaoui
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Agathe Bonitzer, Valérie Crouzet, Jean-Pierre Bacri, Dominique Valadié, Benjamin Biolay, Agnès Jaoui, Arthur Dupont, Beatrice Rosen, Didier Sandre, Laurent Poitrenaux, Nina Meurisse, Clément Roussier, Serena Legeais, Bonny Durand, Candela Cottis

fisk0
2024-04-09
Det finns ju något här, scenerna med körskolepappan är mestadels bra, stundtals fantastiska. Tyvärr är det inte mycket annat som håller samma nivå. De digitala måleri- och vattenfilter som dyker upp rätt regelbundet är gräsliga, relationen mellan Sandro och Louise snabbspolas igenom och de flesta karaktärer blir aldrig djupare än den grimas de introduceras med. Synd att det mesta är så uselt när det finns stunder då det verkligen är riktigt bra. Vill nästan ge en trea för den fantastiska bilresan genom Paris nattetid, men tyvärr förtjänar nog inte filmen mer än en tvåa.
goeran
2019-08-15
Agnès Jaouis Au bout du conte från 2013 är en lättsam bagatell som duger gott en stunds underhållning. Som många påpekat är Jean-Pierre Bacri i klass för sig bland de medverkande skådespelarna.
2019-03-21
Avslappnad fransk socialrealism med sagoparalleller och riktigt bra skådespelare. Lite humor också.
erosagape
2019-02-27
Kul och historien hade sina poänger och att kärlek gestaltas är väl aldrig fel, jämfört med mord och krig.
Albion
2019-02-23
Filmens behållning är ju sidekicken med Bacri och Jaoui helt klart. Huvudstoryn däremot lämnar en hel del att önska. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
2019-02-20
Jag är väldigt förtjust i den här sortens lågmälda humor och ännu bättre då när Jean-Pierre Bacri är med, han har en naturlighet att vara rolig utan att göra så mycket, det är små nyanser. Jag är också förtjust i Agnès Jaoui både som skådespelerska och regissör, sedan är historien, ja den bara rullar på lite hit och dit , men med mycket existentiella samtal och kärlek. Musiken, får inte glömma musiken, mycket medryckande.
solan
2014-01-12
Väldigt rörig och intetsägande
Spidde
2013-11-15
Den halvtaskiga storyn motiverar inte det röriga och oengagerande berättandet. Jag uppskattade några av de mer bisarra inslagen men tyvärr kändes helheten allt för seg.
pohjax
2013-11-13
Kul lättsamt om KÄRLEK (med komplikationer) i Paris. Funkar alltid :)
anna_pannan
2013-07-22
Handlar inte överhuvudtaget om att vara förtrollad av Paris. Helt ok men ganska ojämn film. Plockar upp sig på slutet.