2.6

Fractured

En trafikolycka har precis inträffat och Ray måste skynda iväg med sin dotter till närmaste sjukhus för en bruten arm, men när hans familj försvinner, befinner han sig snart i en hektisk kamp för att upptäcka vad som hänt.

Originaltitel Fractured
Regissör Brad Anderson
Manus Alan B McElroy
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Sam Worthington, Lily Rabe, Stephen Tobolowsky, Adjoa Andoh, Lucy Capri, Stephanie Sy, Erik Athavale, Lauren Cochrane, Megan Best

swecarlsson
2022-12-09
Fångande under hela filmen.
2022-02-15
På det hela taget en bra och underhållande thriller. Enda minuset är väl den klyschiga upplösningen.
jämmerÅelände
2021-09-19
Varför finns denna film?
karlmats
2021-09-17
Jag gillar Brad Anderson, efter Session 9 och The Machinist hade jag högre förväntningar på den här än vad förhandstipsen antydde. Sam Worthington är ju egentligen ingen skådis men det är ok när han ändå bara ska spela utbränd och förvirrad. Det är Andersons regi som lyfter detta trots allt, sjukhuset är en bra miljö som är tacksamt att skruva till så att obehagskänslorna kommer fram. Jag är inte helt säker på att detta håller ihop speciellt bra egentligen, men jag är bara glad att jag hela tiden sitter på helspänn och försöker lista ut hur allt ligger till egentligen. Man kan ju verkligen sympatisera med Ray ändå, det måste ju vara en hemsk upplevelse hela filmen igenom för honom. Som en åktur fungerar den finfint och vad mer kan man begära egentligen? 3an är väl ändå av det svagare slaget och den kommer inte upp i samma nivå som hans tidigare filmer jag sett, men Anderson fullbordar trippeln och jag ser gärna mer ur hans katalog.
Djason
2021-01-17
Ungefär som Flightplan och man hålls på alster ända till slutet och det gillar jag. Sam Worthington gör en bra insats. Var många ggr man trodde man hade listat ut slutet men icke.
2020-06-13
Idén i sig var listig, men jag tycker inte att man lyckades genomföra den särskilt bra, det ska inte behövas en scen på slutet för man ska ana vart det burit hän. Det blev även för kladdigt för min smak och skådespelarinsatserna lämnade inte mycket att hämta.
escaperel
2020-04-14
Sedd på Netflix, men är mer värd än att hamna i nämnda sidas kategori av dussinrysare. Fractured och Anderson är bättre än dessa inom samma subgenre, men de är samtidigt svåra att presentera utan att man (motvilligt) finner brister. Lätt att gilla Fractured för dess stil, men kraven för narrativ täthet blir då också högre och där lyckas den inte fullt ut.
Christofer
2020-01-08
2019-10-22: Yes, ännu en överraskande bra film där jag hade väntat mig nånting helt annat! Ett manus som höll en på helspänn ända till slutet.
Tatty
2019-12-11
Gillade den väldigt mycket då den öppnade ens ögon att man fattade hela storyn! Tragisk men väldigt bra!
BarryHero
2019-12-08
Spännande av duktige Brad Anderson som gjort flertalet klassfilmer i liknande mörka teman. Filmen för tankarna till Michael Chrichtons Coma. Worthington är bra i huvudrollen och man vet inte vem man ska tro på.