3.2

Frailty

Fenton Meeks kommer till FBI för att berätta att hans bror Adam kan vara den av FBI eftersökta seriemördare som kallar sig själv "Guds Hand".

Originaltitel Frailty
Regissör Bill Paxton
Manus Brent Hanley
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Bill Paxton, Matthew McConaughey, Powers Boothe, Luke Askew, Jeremy Sumpter, Matt O'Leary, Levi Kreis, Derk Cheetwood, Missy Crider, Alan Davidson, Cynthia Ettinger, Vincent Chase

Skapad 2019-12-09 av steffoo
Slår man upp ordet ”frailty” i en ordbok betyder det ungefär ”moralisk svaghet”, och det är exakt vad det handlar om i denna obehagligt bra thriller/rysare om en kuslig historia som rullas upp ...   Läs mer »

dudson
2020-03-02
En film som verkligen blir dragen i långbänk... Visst Paxton är helt övertygande som religös nut-case. Sen gör även resten inblandade grymt bra skådespelar-insatser/ Ja slutet var grymt bra utfört" 2+
Cftbl
2019-01-28
Väldigt bra slut.
kanemura
2018-10-28
Jag tyckte inte den var riktigt lika bra som jag hoppats på. Historien som Fenton berättar är välspelad och bra men jag tycker delarna med Powers Booth hade kunnat utvecklas lite mer. Paxton är dock alltid underhållande, så även här. Klar trea.
HerrNenne
2018-01-09
Trots intressant grepp så lyfter det aldrig riktigt.
BrutusBeefcake
2017-11-23
Bitvis ganska obehaglig och en bra berättad historia som däremot aldrig lyfter till några högre höjder. (8+/15)
2016-10-11
Önskar att man valt en bättre skådis än Matthew McConaughey för en så pass viktig roll. I övrigt är filmen väldigt bra, spännande och intressant.
Brouhaha
2016-01-01
Så... är det bra eller dåligt att döda i guds namn? Kände att filmen var lite otydlig kring det.

2015-12-26
Riktig bra og intelligent film. Ikke noe mesterverk men troverdig. Stabil 4.
Tatty
2015-10-10
Lite spännande men förväntade mig inte att filmen skulle vara jätte bra. Fast den var okej iallafall.
TheHorrorfan
2015-04-19
Nästan på gränsen till att vara okej. Filmen är väldigt upprepande. Det känns lite som att man kollar på samma scen om och om igen. Det är det som drar ner betyget. Stark 2a.