2.8

Från andra sidan

Sjuksköterskan Amy blir tillkallad för att hjälpa till på ett över 100 år gammalt barnsjukhus som är på väg att stängas. Amy märker snart att det är något som inte stämmer. Sjukhuset har nämligen en skrämmande hemlighet. Något hemskt har återvänt från det förflutna - något som inte borde ha kommit tillbaka. Personalen vägrar att lyssna på Amy och hon måste själv kämpa för att skydda de sjuka barnen.

Originaltitel Frágiles
Alternativ titel Fragile
Regissör Jaume Balagueró
Manus Jaume Balagueró, Jordi Galcerán
Genre Mysterium, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Calista Flockhart, Yasmin Murphy, Elena Anaya, Gemma Jones, Richard Roxburgh, Colin McFarlane, Michael Pennington, Daniel Ortiz, Susie Trayling, Lloyd F Booth Shankley

Skapad 2019-10-24 av Elemental
Amy (Calista Flockheart) är ny nattsköterska på ett barnsjukhus. Snart börjar barnen bryta både ben och armar utan någon förklaring. Maggie (Yasmin Murphy) skyller på en dam som hon kallar ”t...   Läs mer »

Skapad 2007-07-08 av niklasringdahl
Skräckfilmen har fått sig en nytändning de senaste åren, och det är väldigt kul. Genren är ganska bred just nu också. Det finns de mer fysiskt jobbiga filmerna i Saw-serien och Hostel som drar...   Läs mer »

Engravadlax
2018-06-05
Svagt skådespel sänker den här för min del, annars är 'spökets' CG-förvridna ansikte ett rätt intressant och skrämmande utseende, mer sånt.
flaxy
2018-02-13
Hade inte sett om den. Stark två.
2017-12-11
Funkar och det finns sämre...
2017-10-28
helt ok
Dutch
2014-03-17
En hemskt dålig film. Se inte den(!)
silvertrain
2013-09-26
Riktigt bra och skrämmande film! Såg denna på bio också och då blir det ju extra skrämmande. Hoppade till vid ett flertal tillfällen. Stark fyra!
RichardEk
2013-07-17
Inte så pjåkigt för att vara en cross-over mellan nutida japanskt och spanskt skräckformat. Tankarna går inte minst till den förträffliga japanska 'Honogurai mizu no soko kara' (Dark Water) och till den spanska 'El orfanato' (Barnhemmet) även om denna film är lite för tillrättalagd för att nå dessa filmers höjder. Det är något existentiellt lockande med de messianska undertonerna och människor som söker frälsning genom den ultimata uppoffringen.
idd
2013-06-19
helt ok, men liksom lite intetsägande ändå.. balaguerós sämsta?
Berniey
2013-05-31
En film som varken skrämmer eller är bra på något sätt utan det är bara olidligt tråkigt från början till slut.
Godamodern
2013-02-22
Varför utsätter jag mig för sånt här?! Jag avskyr skräckfilmer och ändå såg jag denna. Bra? Knappast.