2.2

Frankenstein

Besatt av tanken att bryta mot naturens grundlagar, skapar forskaren Viktor Frankenstein en varelse från döda kroppsdelar. Efter att den har fått liv visar sig varelsen vara mera mänsklig än dess skapare.

Originaltitel Frankenstein
Regissör Kevin Connor
Manus Mark Kruger
Genre Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Luke Goss, Alec Newman, Nicole Lewis, Julie Delpy, Monika Hilmerová, Donald Sutherland, William Hurt, Tomas Mastalir, Ian McNeice, Dan Stevens, Mark Jax

StureStenhög
2009-11-17
Precis som Branaghs version så ska denna tydligen hålla sig väldigt trogen boken och kanske är det därför de har ungefär samma brister. Man lägger mycket tid på att utforska Frankenstein som karaktär, men det enda man egentligen lyckas göra är att få mig inse hur irriterande han är. Det är ju monstret som är den intressanta karaktären och som vanligt är scenerna med honom de bästa. Dessa tillför dock inte direkt nåt nytt. Man kommer heller inte ifrån att hela produktionen tyngs ner av tv-filmsformatet och dess begränsade budget
martineden
2009-07-06
Usel!! Allt som kan gå fel går fel!!
jonbo
2008-06-27
Är väl inte direkt dålig och håller sig så vitt jag vet trogen till källan. Men tv-film på tre timmar är alltid tv-film på tre timmar.
WinDrop
2007-04-08
Jäkligt lång, välgjord, tv-seriestil. Måste dock erkänna att denna film inte inger samma typ av skräck som originalet gjorde på en 5,6-årig WinDrop.
Atbr
2005-10-05
Helvete.. och det här var första gången jag såg en frankensteinfilm. Kommer nog inte ha så mycket förväntningar om jag ska se en annan.
kastcerion
2005-03-24
fy fan... har inget emot remakes, men filmen var ju helt död. Monstret blev ju bara ett patetiskt lite kryp som man satt å önska att han skulle dö hela tiden så han skulle sluta klaga på hur synd det var om honom.
Ehrniz
2005-03-07
En riktigt bra Frankenstein film!
yidaki
2005-03-06
mycket bra remake
Christofer
2005-03-04
Riktigt bra. Bra foto, med vackra naturscener. Storyn och känslan bättre än i föregångaren från 1994. Sug på den kommentaren, alla ni som dissat denna film...:o)
Morwenna
2005-03-01
Tja det är ju Frankenstein så....variationen kan inte bli så stor, men den här filmen växlar mellan bottendykningar (B-films status) och hyfsade scener. Trean är svag, och endast för att jag gillar historien annars hade tvåan varit given, kanske till o med etta. Väldigt stark TV-serie känsla.