2.1

Frankenstein's Army

En enhet från Röda armén beordras ut på ett räddningsuppdrag, med enbart en radiosändning som ledtråd. Kamraterna lyser med sin frånvaro, däremot träffar enheten på en rad mordlystna missfoster skapade av doktor Frankensteins galne sonson.

Originaltitel Frankenstein's Army
Regissör Richard Raaphorst
Manus Chris W Mitchell, Miguel Tejada-Flores
Genre Action, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Karel Roden, Robert Gwilym, Joshua Sasse, Alexander Mercury, Luke Newberry, Hon Ping Tang, Andrei Zayats, Mark Stevenson, Cristina Catalina, Jan de Lukowicz, Zdenek Barinka

amam
2017-07-09
Snygga monsterkostymer. That's it. Finns ingen annan anledning att se den här filmen.
Powha
2017-01-02
Riktigt snyggt, både monster och miljöer.
Kalkonhönan
2015-05-25
Reddit hade fel om att den här filmen skulle vara något överväldigande bra...
2015-04-14
Synd att de verkar begränsats av snäv budget, för det var häftigt, men kunde blivit så mycket bättre. Grymma makeup-effekter och gott om slaskigt våld och blod gör den sevärd om man gillar genren. Kunde inte hjälpas att åtm jag jämförde med Outpostserien, och då speciellt tredje och mest påkostade delen.
dudson
2014-07-27
Jösses vad lågbudjet! Borde vara kriminellt göra såna här skräp filmer"
recencent96
2014-07-17
Andra halvan är faktiskt ganska bra tack vare välgjorda effekter och sånt där. Men iden med handhållen kamera passar inte alls in i den här typen av film.
FUR
2014-07-03
Det svåra med den här sortens film i mitt tycke är att man inte känner någon direkt empati för någon av karaktärerna, vilket gör att det aldrig blir särskilt obehagligt. Luke Newberry var ju som vanligt söt, i alla fall.
miss_spears
2014-05-21
This movie is so disturbing in so many ways.
Ondskapt
2014-02-24
Helfestlig underhållning gjord med hjärta och engagemang. Blir inte tråkigt, spelar väl på sin dumma plot och bjuder på massa goa plåtmonster som ingen med handen på hjärtat kan ogilla.
johanfwahlberg
2014-01-02
Måste säga att Costume design och Make up dpt. gör ett kanonjobb i denna film! Monstren är svincoola. Tyvärr är filmen i övrigt lite av en besvikelse. Väl värt resan om du gillar najs props och kostymer.