2.2

Frankensteins brud

En 80-tals remake av James Whales klassiker ifrån 1935.

Originaltitel The Bride
Regissör Franc Roddam
Manus Lloyd Fonvielle
Genre Romantik, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Sting, Jennifer Beals, Clancy Brown, Geraldine Page, Anthony Higgins, David Rappaport, Veruschka von Lehndorff, Quentin Crisp, Alexei Sayle, Phil Daniels, Cary Elwes, Timothy Spall

2014-11-14
Denna film fångar på ett briljant sätt känslan och den visuella stilen hos denna härliga skräckromantiska filmklassikern. Detta räcker dock inte till att försvara till varför man överhuvud taget gör en remake av klassiker för man erbjuds inte några nya tolkningar eller aspekter som inte redan fanns. Det är dock inte dåligt. Beals är helt bedårande!
jingoo
2011-08-05
Man gör i alla fall minst en sak rätt i den här filmen jämfört med med "Bride of Frankenstein" och det är att börja berättelsen med skapandet av bruden. Men det blir inte särskilt intressant. Bäst är nog ändå monstrets och dvärgens äventyr. Det var det jag minns av filmen när jag såg den förra gången för länge sedan och så är det fortfarande. Sting är ett riktigt stolpskott i den här filmen.
produr
2010-08-06
Lite underskattade Clancy Brown som monstret och lika underskattade David Rappaport som följeslagaren gör den här filmen till en stark trea,det är den delen av filmen som är intresant och lite gripande
mystepho
2008-02-18
Måste älska Sting ;) Tradig men charmig på ett sätt. Monstret föga trovärdigt dock. 5/10
RiffRandell
2005-09-01
och va fan e detta? Remaka en mäktig klassiker på 80-talet, med Styng? Värdelöst måste det vara och jag tänker inte se den för att få det bekräftat.
bigmamajama
2005-08-02
Och hans musik är tråkig.
aud
2005-07-13