3.1

Viking

Ruriks söner kämpar i slutet av 900-talet om tronen över det ska komma att bli ryssland. Vi följer handlingen efter den unge oäktingen Vladimir av Novgorod, som efter exil försöker få upprättelse mot sin fars legitima söner.

Originaltitel The Viking
Regissör Andrey Kravchuk
Manus Andrey Kravchuk, Johan Melin, Andrey Rubanov, Viktor Smirnov
Genre 2010-tal, Action, Drama, Krig
Skådespelare Anton Adasinsky, Pawel Delag, Joakim Nätterqvist, Harald Rosenstrøm, Aleksandr Armer, Vilen Babichev, Rostislav Bershauer, Aleksandra Bortich, Pierre Bourel, Vladimir Butenko, Sergey Cherdantsev

KyLLo
2019-03-08
Rysk med svenska inslag. Svår att ta på allvar, men fina miljöer och underhållande svenska repliker i bakgrunden. Svag trea.
Ola_Schubert
2018-03-30
Mäktig, mäktig. Lite otydligt i början, men den blir det allt bättre och bättre och intressantare och intressantare. Det hela utspelar sig under en intressant brytningstid. Mästerligt filmat, (förutom ett fullt klipp som säkert finns med för att man skall förstå hur perfekt resten är). Utmärkt skådespeleri och kul att höra svenska i bakgrunden ibland. Jag förstod hur det hela skulle sluta, men blev ändå tagen. Det kristna arvet finns där, vare man man tror eller inte. En svag femma i betyg.
Jogze
2018-01-26
Ganska otydlig historia som är lite halvsvår att följa. Kul med svenska skådespelare som Joakim Nätterqvist.