2.2

Fransson den förskräcklige

Den unge bagaren Fransson har blivit oskyldigt anklagad för att stjäla. Nu söker han ett nytt arbete och det skaffar han sig tämligen omgående i Finholms bageri i den lilla staden. Det är ett illa skött och nerkört bageri och Finholm är nära att ge upp. Men Fransson rycker upp det, sätter fart på verksamheten och lanserar Fransson-limpan, som blir en stor framgång.

Originaltitel Fransson den förskräcklige
Regissör Gösta Cederlund
Manus Theodor Berthels, Ove Ekelund
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Elof Ahrle, Carl-Gunnar Wingård, Inga-Bodil Vetterlund, Rune Carlsten, Hilda Borgström, John Botvid, Einar Axelsson, Marianne Löfgren, Åke Engfeldt, Emil Fjellström, Lillebil Kjellén, Yngwe Nyquist, David Erikson, Bellan Roos

Andravåningen
2018-04-04
Den har verkligen inte mycket, utöver att Ahrle och Botvid levererar standardmässigt. Svag tvåa.
kennert
2014-07-20
Botvid är bäst !!
fridolf
2005-11-24
Har inte mycket mer att säga än att ja håller med Roy-Benga, han var minst sagt förskräcklig. Skulle inte tänka mig att köpa den där Fransson-limpan. Skrämmande!
Roy-Benga
2005-10-11
Ja han är bra förskräcklig med sina bakverk och tårtor. Uschobaja
Yubi
2004-07-24
Gillade den här när jag var liten (sisådär för 15-20 år sedan), antagligen delvis pga det var min enda metod att se nåt av min då sedan 20 år döda morfar, Elof Ahrle. Vet inte vad jag skulle tycka om den nu.