Frantic

Dr. Richard Walker kommer till Paris med sin hustru. Han ska närvara vid en konferens men blir distraherad när hustrun mystiskt försvinner. Walker tar upp jakten. Hans enda ledtråd en väska som hustrun av misstag fått med sig från flygplatsen.

Originaltitel Frantic
Regissör Roman Polanski
Manus Gérard Brach, Roman Polanski, Jeff Gross, Robert Towne
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Harrison Ford, Emmanuelle Seigner, Betty Buckley, John Mahoney, Jimmie Ray Weeks, Yorgo Voyagis, David Huddleston, Alexandra Stewart, Gérard Klein, Dominique Pinon, Artus de Penguern, Raouf Ben Amor, Thomas M Pollard

Stan
2016-09-02
Älskar Harrison Ford (och Morricone) men hälften av gångerna vet jag inte varför vissa karaktärer beter sig som de gör.
Johjt
2016-07-06
Lite mycket dötid där inget händer. Hade varit en klockren 4a ifall den hade varit 30 min kortare utan tid då inget händer.
Mr_v
2015-06-23
Stark 3:a ändå. Inleder jäkligt starkt, men tappar som många påpekat under sista tredjedelen när trovärdigheten får sig några rejäla törnar. Klart sevärd dock, och Ford är i vanlig ordning stabilt sammanbiten.
2014-12-05
Detta är en spännande film som inte riktigt kommer igång vilket gör att man inser att detta kunde ha blivit ännu bättre. Det är dessutom väldigt lätt att gilla Harrison Ford när han presterar på en sådan hög nivå som vi får ta del av här. Jag saknar den Harrison Ford som praktiskt taget är osynlig i dag. 3+
skallecalle
2014-11-04
Skön känsla!
Andreas_
2013-08-19
En gammal god 80-tals "pärla" som faktiskt håller hyfsat bra än idag, så där en 25 år senare. Historien börjar bra och det är relativt spännande genom hela filmen, skådisarna är bra, speciellt Harrison Ford, som spelar lite av en liknade karaktär som den han gör i jagad. Tyvärr faller filmen på vissa ologiska scener i handlingen, och vissa väldigt ologiska handlingar av diverse karaktärer, och det drar ner betyget. och jag kan inte riktigt lovorda filmen som en "pärla" längre och betyget blir endast Helt okej, men den funkar dock bra en sen höstkväll i tvsoffan. Medel 3:a
ASSFACE
2013-08-11
Spännande film, som aldrig blir tråkig. Helt klart sevärd slapp-underhållning, dock är den säkert bortglömd imorgon.
Berniey
2013-01-07
Första hälften är lovande men så gör den en djupdykning synd!
kakbakarn
2012-12-12
Funkar om man vill se en hyfsad thriller men kunde definitivt ha varit vassare.
emilstjernholm
2012-10-15
80-tals-förväxlingsthriller som håller bra tempo. Alla genrens karakteristiska drag finns med.