2.8

Freaks

En flicka upptäcker en bisarr, hotfull och mystisk ny värld bortom hennes ytterdörr efter att hon flytt sin fars skyddande och paranoida kontroll.

Originaltitel Freaks
Regissör Zach Lipovsky, Adam B Stein
Manus Zach Lipovsky, Adam B Stein
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Emile Hirsch, Lexy Kolker, Bruce Dern, Amanda Crew, Grace Park, Kwesi Ameyaw, Matty Finochio, Michelle Harrison, Ava Telek, Aleks Paunovic, Dean Redman, Lee Shorten

myslas
2020-06-12
X-Men möter Yorgos Lanthimos, typ. Udda och cool indie-SF som tar intressanta vändningar. Jag gillar det!
eraserheead
2020-04-27
Började bra men gick bara utför. Ungen platsar bland filmhistoriens topp tio störigaste ungar.
2020-04-27
En ovanligt stark positiv överraskning! Visst märks den låga budgeten och så men till skillnad från så många andra som gör sci-fi filmer med så här små resurser så vet dom sina begränsningar och lägger krutet på rätt ställe vilket gör att den känns större och dyrare än vad den är. Snyggt berättad med barnets perspektiv vilket bidrar till att hålla intresse och nyfikenhet uppe. Den är spännande med snygga krafter och lyckas kännas ganska unik och egen i en ganska mättad marknad. Filmen har dock sina begränsningar och lyckas aldrig lyfta till riktigt höga nivåer, men en ganska stark trea är det absolut!
2020-04-26
Produktionen är inget större fel på, men jag förstod nog inte vad den gick ut på ens efter att den var slut.
StureStenhög
2019-12-16
En effektivt uppbyggd science fiction-film där vi kastas in i ett scenario utan någon förförståelse och får följa allt genom ett barns ögon, ett barn som är mer eller mindre lika ovetandes som oss. På så vis blir man väldigt engagerad i att lägga det här pusslet. Tyvärr visar det sig dock vara en historia som vi har sett många gånger förut, men den här berättar den åtminstone bättre än de flesta. Framför allt har man en barnkaraktär i centrum som känns ovanligt trovärdig. Jag kan också uppskatta att filmer med lägre budget tvingas att hålla sug småskaliga i sitt berättande, det blir gärna mer fokuserat så
ShenLong
2019-12-15