2.3

Fredagen den 13:e del 6

Filmen börjar med att Tommy Jarvis och en annan patient som flydde från sinnessjukhuset i del fem är på väg till Jasons grav för att se om han verkligen ligger där. Efter det att de har grävt upp graven och ser Jason ligga där halvrutten, övertäckt med maskar och annat skoj, tar Tommy en stålpinne och sticker den i Jasons kropp, när han sedan går därifrån så slår blixten ner i stålpinnen och…. JASON LIVES! Camp Crystal Lake är nu åter öppnat, och Jason tar sig dit för att kräva hämnd.

Originaltitel Friday the 13th Part VI: Jason Lives
Regissör Tom McLoughlin
Manus Tom McLoughlin
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Jennifer Cooke, David Kagen, Thom Mathews, Renée Jones, Kerry Noonan, Darcy DeMoss, Tom Fridley, Alan Blumenfeld, Matthew Faison, Ann Ryerson, Tony Goldwyn, Nancy McLoughlin, Ron Palillo, CJ Graham, Vincent Guastaferro

Skapad 2019-12-09 av FreddyKrueger
Tommy Jarvis från Fredagen den 13:e del 4 och 5 är tillbaka i Jason Lives. Han bestämmer sig för att titta till den gamla massmördaren Jason Voorhees grav för att försäkra sig om att han är d...   Läs mer »

sven_usling
2020-08-12
Den första filmen i serien som faktiskt medvetet försöker vara rolig. Det funkar... stundtals. Som film är det ju lika värdelöst som vanligt, men det är faktiskt rätt underhållande ibland. Den hittills klart bästa i serien.
päronanton
2020-04-25
Jag älskar den! Nu snackar vi verkligen Fredag den 13! Musiken! Åttiotalet! Åh! Älskar den! Kommer vara en av mina favoriter bland Fredag den 13 filmerna!
Biberkolben
2019-11-02
Inte så dum alls faktiskt!
DOKAN
2018-05-26
Cool! Bästa jag sett i serien (vilket iofs inte betyder sååå mkt...). Bra soundtrack (Alice Cooper!), småskojig och t o m lite sexig emellanåt (scenen i vanen går inte av för hackor...).
Zingostar
2017-10-24
En riktigt bra del i denna filmserie. Denna rekommenderar jag. Denna film är annorlunda då den försöker att på riktigt att höja sig rent dramaturgiskt. En av de bästa filmerna i serien absolut. Öppningscenen är mäktig
myslas
2017-03-21
Jag vet inte om det var värt att se de fem första dåliga filmerna i serien bara för att komma till denna men det här är rätt underhållande. Mer humor och mer blod var helt rätt väg att gå. Den bästa filmen i serien. Har ändå en bra bit upp till de bästa 80-talsskräckisarna.
2016-10-15
En av de bättre delarna i serien. Spännande och stundvis även ganska rolig. Alice Cooper-musiken är ett plus i kanten.

2014-11-11
Del 6 i Fredagen den 13:e-serien är den jag har sett flest gånger. Den delade vhs-kassett tillsammans med Shoot to kill, minns jag. Härligt soundtrack av Alice Cooper!
LacombeLucien
2014-06-14
Kult, Alice Cooper, Jason Voorhees, massa blod.
Ful_fisk
2014-04-18
Ja, nu jävlar tar det sig! Ger ettan en rejäl match om att vara bäst i serien. Den här regissören har insett att serien behövde lite humor och självmedvetenhet för att få det att bli skönt att glo på. En lättviktig story som funkar, fyndiga mordscener, roliga skämt, samt lysande miljöer och atmosfärer. Absolut en sevärd skräckkomedi ifall man har överseende med att storyn i grunden är ganska rejält så korkad. Jag satte kanske en svag trea på femman, men det var mest för att den var underhållande. Den här skulle jag däremot sträcka mig till att kalla bra! Inte illa. Inte illa alls.