Fredagen den 13:e del 7

Vid Crystal Lake har allt varit lugnt och fridfullt sen Tommy Jarvis kedjade fast Jason vid sjöns botten. Nu några år senare, anländer en flicka vid namn Tina, hennes mamma och en psykiatiker till Crystal Lake för att reda ut saker och ting. När Tina var liten så gjorde hon att bryggan hennes pappa stod på rasade och pappan drunknade. Tina har nämligen övernaturliga krafter och kan få saker att röra sig genom att tänka på dem. Doktorn vet att det kan vara farligt om man inte kan kontrollera det, men han är bara ute efter att exploatera henne och i ett av hennes raseriutbrott går hon ut till bryggan och försöker få upp sin pappa, men en annan galning med hockeymask dyker upp istället. Jason är tillbaka, och Tina får nu kämpa mot Jason med sina övernaturliga förmågor.

Originaltitel Friday the 13th Part VII: The New Blood
Regissör John Carl Buechler
Manus Manuel Fidello, Daryl Haney
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Lar Park-Lincoln, Susan Blu, Kane Hodder, Jennifer Banko, Staci Greason, Kevin Spirtas, Terry Kiser, Susan Jennifer Sullivan, Heidi Kozak Haddad, Elizabeth Kaitan, John Otrin, William Butler, Larry Cox, Jeff Bennett, Diana Barrows

Skapad 2019-11-09 av Anonym
En lite annorlunda Fredagen den 13:e film som handlar om Tina som kan få saker att röra sig bara med hjälp av sin egen vilja. Hon och hennes mamma och hennes psykiatriker åker till Camp Crystal La...   Läs mer »

Zingostar
2021-09-08
Tycker det är kul att man vågade gå in på det övernaturliga även med andra än Jason. En helt ok film i serien. Tycker om denna.
päronanton
2020-04-26
Inte lika bra som ”Jason Lives” Men absolut en stark 4!
KyLLo
2018-07-11
Den i nuläget den sista bra delen i filmserien. Här håller man fortfarande kvar vid det ursprungliga, samtidigt som man får lära känna sidor hos Jason. Även om huvudpersonen Tina besitter övernaturliga krafter så överutnyttjas det inte som i många andra filmer. Hon framställs inte heller som dryg, maktgalen eller någon övermänniska. Sticker ändå ut tillräckligt för att man inte ska blanda ihop den med någon annan i filmserien.
F-M-J
2017-05-01
Lite som ett blodigt slasheravsnitt av Sabrina Tonårshäxan. Bättre filmer ha skådats.
myslas
2017-03-24
Jag kan inte bestämma mig för vad som är sämst, manuset eller skådespelarna. Efter en halvtimme började jag kolla om inte filmen var slut snart.

2016-11-13
Dette var ganske dårlig men ikke enere dårlig. -2.
LacombeLucien
2014-06-14
Usch.
Ful_fisk
2014-04-18
Just när de hittat en bra stil så sabbar dem allt med att försöka berätta en seriös historia istället. Shit vad jag inte brydde mig. Trist story med tveksam koppling till föregångarna och menlösa karaktärer. Skräp. Inte ens Jasons mordscener var roliga.
LTT86
2013-12-16
Även trots att jag ger filmen en etta, så har den min favorit Jason skådespelare, Kane Hodder.
ryderup
2013-07-26
Jason och alla hans trädgårdsredskap. Bad news Crews!