Fredagen den 13:e del 7

Vid Crystal Lake har allt varit lugnt och fridfullt sen Tommy Jarvis kedjade fast Jason vid sjöns botten. Nu några år senare, anländer en flicka vid namn Tina, hennes mamma och en psykiatiker till Crystal Lake för att reda ut saker och ting. När Tina var liten så gjorde hon att bryggan hennes pappa stod på rasade och pappan drunknade. Tina har nämligen övernaturliga krafter och kan få saker att röra sig genom att tänka på dem. Doktorn vet att det kan vara farligt om man inte kan kontrollera det, men han är bara ute efter att exploatera henne och i ett av hennes raseriutbrott går hon ut till bryggan och försöker få upp sin pappa, men en annan galning med hockeymask dyker upp istället. Jason är tillbaka, och Tina får nu kämpa mot Jason med sina övernaturliga förmågor.

Originaltitel Friday the 13th Part VII: The New Blood
Regissör John Carl Buechler
Manus Manuel Fidello, Daryl Haney
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Lar Park-Lincoln, Susan Blu, Kane Hodder, Jennifer Banko, Staci Greason, Kevin Spirtas, Terry Kiser, Susan Jennifer Sullivan, Heidi Kozak Haddad, Elizabeth Kaitan, John Otrin, William Butler, Larry Cox, Jeff Bennett, Diana Barrows

Skapad 2019-11-09 av Anonym
En lite annorlunda Fredagen den 13:e film som handlar om Tina som kan få saker att röra sig bara med hjälp av sin egen vilja. Hon och hennes mamma och hennes psykiatriker åker till Camp Crystal La...   Läs mer »

-Daulig-
2013-05-09
Så usel att den blir bra.
Xenox
2012-06-25
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Grillo
2012-04-13
Lite bättre än de senaste skitfilmerna, men jag vill inte kalla det bra. Fortfarande exakt samma klichéer och personer som man bryr sig mindre och mindre om för varje film som går. Det enda som räddade filmen var Tina som faktiskt gav Jason en hyfsad match. Eftersom det är fredagen den trettonde idag tänker jag vara snäll och ge den här en svag tvåa.
BarryHero
2012-02-23
Sjukt fantasilost upplagg. Telekinestik? Kom igen... Samsta i serien aven om sista tio minuterna faktiskt haller hog F13-klass. Raddar dock inte till en tvaa.
2011-10-25
En av dom sämsta Friday filmerna=( Jason kan bättre!!
2011-07-18
Funkar bra. Man får vad man kan begära - varken så mycket mer eller mindre. Bra slutstrid. (6/15)
johansk8
2011-07-18
Kul att en liten söt blond tjej med telekinesiska krafter utmanar Jason.
perrrvo
2010-11-02
Lite skev handling och en telepatisk tjej? Kom igen, känns som en B-film dock en av de bättre i serien.
Marles
2010-08-31
Absolut bästa friday the 13th filmen av alla
zazken
2010-07-01
Enerverande tramsigt från första till sista bildrutan.