Fredagen den 13:e del 8

Jason gömmer sig på ett fartyg mot New York fyllt med en skolklass.

Originaltitel Friday The 13th Part 8 - Jason Takes Manhattan
Regissör Rob Hedden
Manus Rob Hedden
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Barbara Bingham, Jensen Daggett, Scott Reeves, Kane Hodder, Peter Mark Richman, Todd Caldecott, Tiffany Paulsen, Warren Munson, Fred Henderson, Gordon Currie, Saffron Henderson, Vincent Craig Dupree, Martin Cummins, Kelly Hu, Sharlene Martin

päronanton
2020-04-27
Jag älskar Fredag den 13 filmerna! Riktiga kultfilmer! Tycker alla är bra på sitt sätt men ”Jason Lives och den här Jason takes Manhattan” är mina favoriter i serien.
KyLLo
2018-07-11
Som inbiten i filmserien känns det helt osannolikt att Jason, vars hela historia är förlagd till ett avlägset campingområde och en sjö, plötsligt skulle söka sig till storstaden i sin jakt. Det är mer ologiskt och overkligt än i tidigare filmer. Å andra sidan finns det humor och en råhet där man inte håller tillbaka. Bättre än uppföljarna ändå.
Xtro
2017-07-25
Bästa Jason sen fyran. Visuellt coolast av alla filmerna, dels tack vare New York och att man har tagit vara på det allra skitigaste av staden. Hårdrocksbruden med Flying V-guran som tyvärr dör innan båten lämnar hamn är obetalbar. De flesta morden är fränare och mer innovativa än de flesta filmerna. Vissa mord är rentav mer kompetent skräckfilm än vad jag förväntar mig av Fredagen den 13:e. Som exempel mordet på Tamara.
myslas
2017-04-01
Inte riktigt lika usel som sjuan, mest beroende på att det närmast är en omöjlighet. Det är fortfarande dåligt och mestadels tråkigt men boxningsmatchen mot Jason är kul. En bra scen räddar dock inte filmen från bottenbetyg.
Rattlesnake61
2017-01-22
Mycket bättre än jag väntat mig, filmen håller rakt igenom.

2016-10-30
Bra produksjon med tidsenlig musikk. Men det hjelper ikke når manus er dårlig.
ouimadame
2016-10-29
This is just toooo much... men lite kul
2016-10-15
En av bästa delarna i serien och dessutom följer den ju inte riktigt samma mall som de övriga filmerna.
Korben_Dallas
2016-05-30
Sluta. alla. Den är inte dålig, de är ett fantastisk verk ifrån 80-talets slutskede. Där vi bjuds på transiitions effekter I David Lynch`s klass och ett drama som skiner i sin surrelaness. Regissören kan sina bilder de märks då de är snyggt klipp även. Bra, ny humor. Och Jason får sig nästan en Darth Vader känsla likt Return of the jedi. Julis, killen som tar an Jason fist`s on är nog den bästa manliga karaktären i serien vi bjuds på. "Schools... out!"
2014-11-26
Här i den 8:e delen av fredag den 13:e-serien har man lyckats med det jag trodde var omöjligt. Man har helt och hållet lyckats ta död på den lilla charm och humor som fanns runt fenomenet Jason Vorhees. Här finns ingen fantasirikedom och regissören och producenterna har t.o.m. censurerat sig själva i mordscenerna(man får knappt se något alls).