1.7

Fredagen den 13:e del 9

Creighton Duke, ökänd prisjägare, och den enda som vet hur Jason skall dö. Han känner till Jasons mörka hemligeter och vet varför han återuppstår hela tiden. Nu måste han stoppa Jason en gång för alla eftersom det fortfarande finns Vorhees kvar i livet. Och eftersom Jasons kropp vid det här laget är ganska rutten och sönderslafsad måste Jason hitta de resterande av sin släkt för att återfödas på nytt och Jason kan endast bli pånyttfödd genom en Voorhees.

Originaltitel Jason Goes To Hell: The Final Friday
Alternativ titel Friday the 13th IX, Jason Goes to Hell, Friday the 13th Part 9: Jason Goes to Hell - The Final Friday
Regissör Adam Marcus
Manus Jay Huguely, Dean Lorey
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare John D LeMay, Kari Keegan, Erin Gray, Allison Smith (I), Steven Williams, Kane Hodder, Steven Culp, Rusty Schwimmer, Richard Gant, Leslie Jordan, Billy Green Bush, Kipp Marcus, Andrew Bloch, Adam Cranner, Julie Michaels

KyLLo
2018-07-11
Handlingen är fruktansvärd och upptakten är totalt osannolik. Filmen är sämre än alla tidigare filmer i filmserien. Efter del sju var det som att de tog in helt nytt folk som fick sätta sin fria prägel på en film. I åttan var det visst folk som älskade storstan, råhet och humor. I den här är det folk som gillar djävulen, äckel och skjutglad action i överflöd. I tian är det folk som älskar sci-fi och det ologiska.
menschenfeind
2018-05-09
Egentligen inte urdålig som bodysnatcherskräckfilm sett, men väldigt dålig som Fredagen den 13:e-uppföljare. Motsäger tidigare filmer på väldigt många punkter. Synd, för de fick till Friday-stämningen rätt bra i öppningsscenen.
linkan1982
2017-04-16
Åh herregud... det är inte ens roligt. När jag ser om denna långa filmserie så hoppar jag ALLTID över denna. Undrar varför...
myslas
2017-04-15
Ett fullständigt absurt manus gör att det här ändå på något bakvänt sätt blir mer underhållande än många av de så oerhört tråkiga filmerna i den här överskattade serien. De många (och de är en hel del) anspelningarna till andra, betydligt bättre, skräckfilmer gör det lite kul och om man bortser från de mest bisarra momenten så är sista halvtimmen av den här filmen kanske det bästa i hela filmserien. Jag kan ändå inte sträcka mig till att säga att det här är en bra film men skulle jag någon gång se om en Fredagen den 13:e-film så väljer jag sexan eller den här.
Ful_fisk
2014-05-25
Inte bra, men helt klart roligaste filmen sedan sexan! Dum och fylld till bredden med ologiskt bullshit, men den var lite rolig att titta på i alla fall.
LacombeLucien
2014-05-17
LOL.
LTT86
2013-12-20
Den här är vad jag kallas "En film som förstör hela serie". Så dålig vad det. Och det värsta är att..... jag kan inte säga varför den här filmen var dålig, för jag skulle då avslöja story, vad som kommer att hända och andra saker som skulle förstöra överraskningar i filmen om jag berätta vad jag tycker som är fel. Men jag kan säga detta....... jag lyckades hitta 94 fel i filmen.
Ondskapt
2013-10-03
Ett steg i helt fel riktning, som saknar allt vad F13-atmosfär heter. Att man förstör Jason-"mytologin" är ju en annan sak som gör en lagom sur med denna. Usch.
Heima
2013-08-22
Sämsta filmen jag sett någonsin.
ryderup
2013-07-07
Största missbedömning och urspårning som skett i en filmserie någonsin.