2.4

Freddy Got Fingered

Allt är möjligt när serietecknaren Gord Brody lämnar sina föräldrars trygga källare för att slå sig fram i Hollywood och träffa sin drömtjej, en rullstolsbunden nymfoman.

Originaltitel Freddy Got Fingered
Regissör Tom Green (III)
Manus Tom Green (III), Derek Harvie
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Drew Barrymore, Julie Hagerty, Rip Torn, Tom Green (III), Marisa Coughlan, Eddie Kaye Thomas, Harland Williams, Anthony Michael Hall, Stephen Tobolowsky

Skapad 2019-11-24 av connya
Komik är nog världens bästa sak. Komedier är samtidigt en av världens svåraste filmgenrer att titta på, bedömma och sedan sätta ett betyg på. För om man skrattar hejdlöst genom en hel film...   Läs mer »

karlmats
2022-11-01
Ja va fan ska man säga om det här? Vanligtvis är komedier relativt lätta att värdera, hur mycket garv kan de producera? Sen finns det anomalier där rena skratt inte räcker, de skådisar som får en att omvärdera livet självt. Denna subgenre av komedi är väl bäst personifierad av Rob Schneider där varje skratt han framkallar får en att hata sig själv lite mer eftersom man vet hur jävla dåligt det är egentligen. Tom Greene får nog ta och sälla sig till den här smala kategorin. Jag tänkte först att det skulle vara en 1a eftersom det är så sinnessjukt retarderat, men det är ju ändå så att man skrattar åt ganska mycket här också, speciellt gillar jag Rip Torn som Tom Greens livströtta farsa. Jag förstår ju hur razzies fungerar, man zoomar in på en film man hatar och sen kastar man alla statyetter man kan på den, fråga Uwe Boll hur det känns. Och jag förstår att både Tom Green och filmen i sig får en sådan utmärkelse, de har förtjänat den, men lite tycker jag synd om herr Torn också. Kul att Green är den enda som dykt upp och accepterat sin statyett personligen och dessutom tog med sig sin egen röda matta för tillfället. Jag hatade honom i Road Trip och stundtals hatar jag honom här också, men jag börjar misstänka att fanskapet kan vara en acquired taste och om jag inte har gett på att nån gång börja tycka om whiskey så ska jag väl inte helt ge upp på det här heller, vem vet vad en omtitt senare i livet kan föra med sig. Nu dras jag åt olika håll och då är väl en 2a en rimlig kompromiss, som film betraktat är det ju dock en 0a.
rixost
2018-11-25
Fantastisk!
2018-02-24
Så usel att man blir förbannad!
2016-11-10
Den här filmen är larvig så in i helvete och dessutom är den jävligt överdriven. Men när man snackar om Tom Green så kan man ju inte förvänta sig nåt annat.
jlam
2014-11-30
Även om det är inte så många skratt så finns det onekligen något tilltalande i den här gränslösa skämtarstilen utan självkritik, där man känner att vad som helst kan hända. Dock finns det betydligt bättre filmer i den genren.
2014-11-02
Jag skulle vilja gen en 1:a i betyg men då skulle jag ljuga. Filmen är helt sjuk och väldigt knäpp men ibland fann jag mig själv le och skratta rätt bra. Jag skämdes men jag tror inte filmen hade en större plan än att vara just det den är: Annorlunda, konstig och dum. Kan man acceptera att det är det man tittar på så kommer man få några skratt.
eliastheman
2014-09-29
asrolig!
ziferN
2014-05-19
Jag trodde ärligt talat att jag hade sett det mesta inom dålig komedi, tills jag satte på den här filmen. Redan ungefär tio minuter in i filmen funderar jag över vad fan det är jag tittar på egentligen; skulle detta föreställas att vara roligt, eller vad. Man börjar ju därmed genast undra vad som fan pågår i Tom Green's huvud under det mesta vidriga scenerna i filmen, och hur fan kommer det sig att Barrymore medverkar i filmen. Hon borde haft ett bättre sunt förnuft. Nej, detta är inte ens roligt för att vara dålig komedi.
ted_the_one
2013-07-23
Inte ofta jag sitter och tänker "Vad i helvete är det jag tittar på egentligen?". Denna filmen fick mig att känna så. Rakt igenom superidiotisk och inte på ett ens småroligt vis utan mest bara irreterande. Jag har inget emot Green i små doser, i 85 minuter så blir det för mycket, ja efter redan 10 blir det för mycket. Man kan i all idioti se spår av genialitet, ungefär som att Green bara ville jävlas och se var det hela kunde sluta, men i denna formen funkar det helt enkelt inte för mig.
DrJW
2013-05-28
Som en TV-show på MTV så går de väl an, men på film...inte så bra. Har undvikit den här sen mellanstadiet, men blev rekommenderad till att se den här av en vän nyligen. Ångrar jag att jag såg den här? Inte direkt, men ibland blir de bara för mycket och man undrar va fan de är som pågår i Tom Green's huvud?! Senast man såg Tom Green var i en internetserie, Little Miss Gamer, där han av en slump dök upp. De som förvånade mig var att han var normal(!) Kanske han var lugn ett tag efter testikel cancer operationen han hade. Men han verkar vara igång igen, hörde att han hade en egen internet-serie.