2.8

Free Fire

I Boston 1978 leder ett möte mellan två gäng i ett övergivet lager till skottlossning och en kamp för överlevnad.

Originaltitel Free Fire
Regissör Ben Wheatley
Manus Ben Wheatley, Amy Jump
Genre Kriminalare, Thriller, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Sharlto Copley, Armie Hammer, Brie Larson, Cillian Murphy, Jack Reynor, Babou Ceesay, Enzo Cilenti, Sam Riley, Michael Smiley, Noah Taylor, Tom Davis (II), Mark Monero, Patrick Bergin

ulpe01
2019-11-25
Tunn premiss utvecklas till en underhållande rulle där dumdristiga män får sona för sina ogenomtänkta handlingar. Väldigt mycket krälande i smuts och kunde inte låta bli att sympatisera med skådisarna som utsatte sig för det. Underhållande och lockade till och med fram ett skratt här och där.
dudson
2019-05-01
Häftig film där det verkligen köttas på bra med skjutjärnen. Coola karaktärer åxå med balla 70/tals outfits#) Känns som en välgjord Tarantino tribute/ Vissa scener är awsome gory. Me Like! 3+
2019-01-23
Å ena sidan gillar jag att de envisas med att hålla i konceptet, å andra sidan blir det emellanåt rätt så tjatigt. Men på det stora hela är det hyfsat underhållande. (7/15)
Adoniram
2018-10-25
Storyn håller en kvart, sen verkar inspirationen ha tagit slut. Reservoir dogs lade ribban för den här typen av filmer och ett sånt här försök blir bara patetiskt i jämförelse.
Thinduke
2018-05-23
Två kriminella gäng. I en gammal industrilokal. Skjuter på varann. I typ 80 minuter. Känns oväsentligt vem som dör/överlever. Spänning saknas. Humor likaså. Olidlig film.
setterwall
2018-03-11
Antagligen den mest realistiska filmade shootouten på bra många år. Bra delivery från skådespelare och intressant manus. Befriande att intw varje actionswkvens försöker överträffa den tidigare.
2018-01-11
Hade nog lite för höga förväntningar här, för jag tyckte det snabbt blev intetsägande. Ändå smått underhållande och 70-talsstilen passar in bra. Hade kanske behövts mer hysteriskt pangpang istället för krälande på golv.
visser
2017-12-02
Hade gärna velat ge högsta betyg men intrigen är lite för enkel ändå. Sköna karaktärer!
2017-08-30
Underhållande och charmigt. Snygga ljudbilder och effekter vid skjutningarna som ger en härlig känsla och levande och karismatiskt skådespeleri ifrån typ samtliga gör att filmen lyfter sig. Jag kan ha önskat lite mer substans i handling och/eller karaktärers motiv för att filmen skulle nå högre höjder men till en stabil-stark trea räcker den till lätt på ren och skär underhållningsglädje.
Kaneltompa
2017-08-25