2.8

Free Guy

En bankman upptäcker att han i själva verket är en bakgrundskaraktär i tv-spelet Free City.

Originaltitel Free Guy
Regissör Shawn Levy
Manus Matt Lieberman, Zak Penn
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Ryan Reynolds, Jodie Comer, Joe Keery, Taika Waititi, Utkarsh Ambudkar, Lil Rel Howery, Camille Kostek, Matty Cardarople, Britne Oldford, Aaron W Reed

Afflicter
2021-10-13
Når förvånansvärda höjder även om mycket av det tekniska är totalt trams. Det är dock något man kanske hade förväntat sig mera av och därför var den här filmen bättre än väntat.
Spook
2021-10-10
övervägde att ge filmen en 1:a.. den här var riktigt dålig. Hur kan Taika Waititi vara med i den här smörjan. KÄndes som att Ryan gör en green lantern än en gång :)
Robodan
2021-10-02
Visst var det underhållande, men i stort väldigt simpelt, klyschigt och faktiskt väldigt mycket en kopia av Truman Show
Stan
2021-09-27
nlaha. högljudd, kass cgi och barnslig.
jack_jack_jack
2021-09-26
Svar till engravadlax: Han har bokstavligt talat skrivit manus till datorspel.
dlu
2021-09-26
Det overkligaste var att tjejen som streamade inte hade urringat.
2021-09-25
Inledningsvis blir jag snabbt oerhört imponerad, det är som väntat charmigt och roligt med en stark Ryan Reyonolds som har lekstuga men det är också mer än så. Här finns det smarthet och jag blir imponerad av hur både världen och karaktärerna och deras känslor byggs upp. Jag känner lite "wow" när jag ganska tidigt inser hur allt hänger ihop. Jag ser så mycket potential och det känns som att dom kommer gå in mer på det. Det är en härligt fartfylld resa med massor med roligheter även i bakgrunden. Reynolds kör sin grej och jag gillar det, men Jodie Comer stjäl lite av showen, hon har visat vilken kapacitet hon har som Villanelle i Killing Eve och hon fortsätter leverera här. Men precis som i Killing Eve så känns det här som att dom inte riktigt vet var dom ska ta vägen så hon får lite för lite att jobba med i slutändan. Joe Keery har impat på mig i Stranger Things och han fortsätter visa här att han har en hel del att ge. Taika Waititi är som vanligt jättebra. Men även om i princip alla karaktärer byggs upp jättebra så tappar alla, precis som hela filmen, riktning mot slutet. Allt knyts ihop på ett så klyschigt och trist sätt och flera av dom intressanta trådarna som togs upp släpps helt och det landar i en underhållande final med ett fint och trevligt slut. Som dom är väldigt intetsägande, klyschigt och platt. Filmen såg ut att växa till något stort men landar i att bara vara en väldigt charmig och underhållande film. Väldigt stabil trea men en klar besvikelse mot hur jag kände efter halva filmen.
Engravadlax
2021-09-25
Jag tror inte att Zak Penn spelar TV-spel. Eller använder datorer.
niebaotan
2021-09-24
Reynolds är bra och tycker de första 30 minuterna var helt ok. Sedan blir det mest trams. Waititi funkar inte alls och alla scener med streamers var ordentligt cringe.
amam
2021-09-24
Otroligt basic och förutsägbar. Verkar mer vara för en ung publik än något annat, det enda som är riktigt bra med filmen är Ryan Reynolds charm. Resten har man sett förut. (avskydde alla cameos av twitch-streamers också, så jävla töntigt).