2.8

Free Guy

En bankman upptäcker att han i själva verket är en bakgrundskaraktär i tv-spelet Free City.

Originaltitel Free Guy
Regissör Shawn Levy
Manus Matt Lieberman, Zak Penn
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Ryan Reynolds, Jodie Comer, Joe Keery, Taika Waititi, Utkarsh Ambudkar, Lil Rel Howery, Camille Kostek, Matty Cardarople, Britne Oldford, Aaron W Reed

HerrNenne
2022-06-22
2021-10-09: Gillar verkligen första halvan, det är väldigt roligt med en briljant Reynolds. Andra halvan så blir det dock uppenbart att detta inte alls är riktat till folk som spelar, utan till tolvåringar och folk som bara hört talas om gaming. Jag antar att det är okej, men det är inte för mig. Ingenting fungerar som ett spel i världen bör funka. Det är så klart för filmens skull, men utan inre logik så tappar man lite intresset. Sen lämnar filmen oss med Disney-reklam och ett riktigt skräpslut, så ingen jätterolig känsla efteråt tyvärr. Det är en rolig och okej film som kastar bort sina chanser att vara fantastisk.
DashX
2022-03-22
Nu såg jag visserligen den här direkt efter en jättedålig och tråkig film, men I loved it! För vad den är så är den toppen!
djonipony
2022-02-21
2.5.halvdan. Snygg såklart. Alla har redan påpekat att den är ripoff av TS. Kul m två Stranger things-skådisar, rätt kul Waikiki Waikiki, men Reynolds som tönt funkar sådär och några riktigt roliga glimtar tyngs av lika många woke-inslag, tyvärr. Bra, kul och blandat soundtrack!
Starkbröl
2021-12-11
Helt okej popcornflick som gör något hyfsat annorlunda, fast ja den är lite lik Truman Show. Ingen djupare underhållning fast den försöker ha lite djupare anslag ibland, det funkar okej. Svag fyra.
vonadel
2021-11-15
Denna var ju ganska trevlig tycker jag. Bättre än väntat. Om man är sugen på lättsam underhållning med bra CGI, funkar denna hur bra som helst. 7/10
finkan
2021-10-24
Gillade denna, mkt p.g.a Reynolds och Comer
Afflicter
2021-10-13
Når förvånansvärda höjder även om mycket av det tekniska är totalt trams. Det är dock något man kanske hade förväntat sig mera av och därför var den här filmen bättre än väntat.
Spook
2021-10-10
övervägde att ge filmen en 1:a.. den här var riktigt dålig. Hur kan Taika Waititi vara med i den här smörjan. KÄndes som att Ryan gör en green lantern än en gång :)
Robodan
2021-10-02
Visst var det underhållande, men i stort väldigt simpelt, klyschigt och faktiskt väldigt mycket en kopia av Truman Show
Stan
2021-09-27
nlaha. högljudd, kass cgi och barnslig.