2.6

Free Jimmy

De "två trötta typerna" Odd och Gaz dras in i cirkusbranschen av ex-junkien Roy-Arnie. Där får de ansvar för den knarkande elefanten Jimmy. Elefanten blir fritagen av djuraktivister och rymmer mot bergen. Odd, Gaz, Flea och Roy-Arnie tar upp jakten, men får konkurrens från samemaffian, djurrättsaktivister och jägare på älgjakt.

Originaltitel Slipp Jimmy fri
Regissör Christopher Nielsen
Manus Christopher Nielsen
Genre Komedi, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Woody Harrelson (röst), Kyle MacLachlan (röst), Simon Pegg (röst), David Tennant (röst), Phil Daniels (röst), Jay Simpson (röst), Kris Marshall (röst), Emilia Fox (röst), Samantha Morton (röst), Lisa Maxwell (röst), James Cosmo (röst)

Skapad 2019-12-22 av
Premissen låter ju faktiskt ganska underhållande, en animerad film för vuxna om en knarkande elefant, lodisar, gangsters och hippies. Man sätter sig ner och förväntar sig att få utnyttja sina s...   Läs mer »

Biberkolben
2016-07-10
Skitful men skitrolig! Originalspråket är engelska, men den norska dubben var fan bättre. Se den på norsk!

2015-06-14
Inte kul.
LTT86
2013-10-17
Gillade inte filmen alls, den var äcklig, vidrig, tråkig, ingenting minnefullt och viktigaste av allt..... DEN ÄR INTE ROLIG!! Även om den försöker och andra finner den rolig, men...... JAG TYCKER INTE ATT DEN ÄR ROLIG!!
Imiron
2012-11-07
Inte ett dugg roligt. Bara tragiskt.
Jannebanan
2012-09-07
Det här var inte lyckat! Trots knark och dumbommar så fångar den mig inte. Den får en 2:a enbart för att den är ganska snygg.
Tobetobbs
2011-09-12
Älgen räddar från bottenbetyg.
Nathalena
2011-08-22
sjuk och tråkig, skrattade en gång
LeFrog
2011-06-05
En minst sagt originell animerad rulle där en brokig skara typer - ett pundargäng, en grupp djurättsaktivister och tre samegangsters - av vitt skilda anledningar försöker fånga en knarkberoende cirkuselefant som är på rymmen i norska fjällen. Några riktigt roliga ögonblick och fantastiskt snyggt animerad natur, men den svarta humorn lyckas inte riktigt väga upp det faktum att filmen aldrig riktigt kommer igång. Se den gärna på engelska där bland andra Simon Pegg och Woody Harrleson gör rösterna! 3/5
Antillectual
2010-10-03
det var den sämsta jävla dreten jag någonsin sett, jag mådde dåligt av den efter 1 minut och det gick aldrig över..
idd
2010-09-19
ååh älgen i mitt hjärta!!