3.2

Free to Play

Vi får följa tre professionella dataspelskillar när de kämpar mot personliga utmaningar och motgångar samtidigt som de tävlar mot varandra i en tävling där vinnaren får 1 miljon dollar.

Originaltitel Free to Play
Regissör Valve
Manus Valve
Genre 2010-tal, Dokumentär

Sawatdeedrama
2014-10-13
Mycket bra dokumentär, jag hoppas att fler människor som inte riktigt förstår sig på E-sport och personerna som spelar kommer att se denna. E-sport är någonting som bara växer och alltfler utövar det, därför är det viktigt att sprida en större förståelse för det i samhället.
ziferN
2014-06-04
Bra, underhållande och välgjord dokumentär rakt igenom, helt klart. Men samtidigt så trodde jag att filmen skulle vara klart mycket bättre, även trots att det är väl berättat med ett bra tempo. Dessutom så är det lite kul med en dokumentär som kretsar kring dota som man själv spelade i skolan, och i slutändan så var det ändå rätt lag som vann.
Gumsamumsa
2014-04-14
Intressant till att börja med men tappade fokus halvvägs in.
T_Bone_Sebban
2014-03-25
Satans bra reklamfilm, Valve är genier. Intressant fokus på tre intressanta personer med väldigt olika uppväxter och liv, bra berättat och överlag är det jävligt snyggt gjort, jämnt och stabilt tempo hela dokumentären igenom och lite kul med machinima-klippen ifrån själva matcherna. E-sports kommer växa och knaka som skogen själv kommande decennium och Valve har bjudit upp till dans ordentligt. Stark trea.
Bumsi
2014-03-22
Har du någonsin undrat vad grejen med E-sport är? Förstår du inte riktigt vad det hela handlar om? Se denna. Se den även om du så bara gillar välgjorda dokumentärer
dancenow
2014-03-19
Fyfan vad bra dokumentär! Grym! Förstod att hyhy och hans flickvän skulle få ihop det igen. Annars var det ingen mening med sånt fokus på det. Så lite jobbigt att förutse det så enkelt...men men bra var den ändå!
HugePackage
2014-03-19
Kan omöjligen bedöma det här objektivt. Den är ingenting extraordinärt som film men ämnet den berör är nytt! Tyckte intervjuerna och den röda tråden gjorde filmen mkt mer intressant än jag väntat mig och då är jag ändå ett stort dotafan. Hade jag inte brytt mig om spelet hade det nog blivit en trea.