3.1

Freeway

Vanessa är en 15-årig tjej som efter att hennes föräldrar arresterats beslutar sig för att lämna allt bakom sig och åka till sin mormor. Beväpnad med en stenhård attityd och en pistol hon fått av sin pojkvän, stjäl hon sin övervakares bil och drar iväg ut på I-5-motorvägen. När hennes bil går sönder får hon hjälp av av den vänlige barnpsykologen Bob Wolverton som snabbt vinner hennes förtroende. Vad Vanessa inte vet är att Bob är den fruktade I-5- seriemördaren, som väljer sina unga offer längs motorvägen, manipulerar dem, dödar dem och våldtar dem, i den ordningen...

Originaltitel Freeway
Regissör Matthew Bright
Manus Matthew Bright
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Kiefer Sutherland, Wolfgang Bodison, Dan Hedaya, Amanda Plummer, Michael T Weiss, Brooke Shields, Bokeem Woodbine, Brittany Murphy, Alanna Ubach, Susan Barnes, Tara Subkoff, Guillermo Díaz, Conchata Ferrell

Skapad 2019-11-13 av Stygga-Vargen
Ibland försöker filmskapare att göra nyversioner av klassiska berättelser och ibland blir resultatet väldigt bra och ibland blir det väldigt dåligt. År 1996 bestämde man sig för att göra en...   Läs mer »

Trangor
2018-07-17
En röd tråd någonstans? Inte helt genomtänkt manus, men skådespelarinsatserna gör att den ändå lyfter och blir sevärd. Att jag inte visste att det var en remake av Rödluvan höjde filmen ett snäpp.
2016-09-10
Tuff nytolkning av sagan om Rödluvan. Spännande och stundvis även ganska rolig. Väldigt bra skådespelare också.
Totenkopf
2016-08-22
Usel och bra på samma gång, kul twist på Rödluvan och vargen. Och Reese Witherspoon som white trash funkar bra också, annars så känns den lite väl slarvigt gjord.
dudson
2015-02-09
Verkligen en twistad flippad mörk historia med en femenistisk prägel. Sevärd & tänkvärd"
2014-06-10
Sexig, cynisk och fullkomligt rubbad med kolsvart komik. Skrattade gott åt några scener, inte minst de våldsamma. Låter det konstigt? Det är för att det är en konstig film, men väldigt underhållande på ett sätt som närmast kan jämföras med Pulp Fiction. Witherspoon är långt från helylle och Sutherlands roll kommer jag nog för alltid minnas.
Howler19
2013-09-05
En besvikelse. Jag är ett stort fan av Reese Witherspoon och det här verkade vara precis min typ av film på förhand. Tyvärr föll det alldeles för platt. Inte särskilt rolig, inte särskilt spännande, inte särskilt gripande... Inget särskilt helt enkelt.
vicidoman
2012-11-07
Underhållande.
Arensberg
2012-09-30
hur fan kunde filmtipset tro att jag skulle ge denna en 5a??? så kass, witherspoon är ju inte bra i vanliga fall och detta är ju verkligenunder ALL kritik, brittany murphys lilla biroll kan dock höja det till en svag 2a