2.9

Freeway II: Confessions of a Trickbaby

White Girl lider av bulimi och lever av att råna torskarna hon plockar upp. När hon hamnar i fängelse träffar hon den psykotiska seriemördaren Cyclona. De rymmer tillsammans till Mexiko där de söker upp Cyclonas vän, transvestiten Sister Gomez. Gomez börjar dock göda White Girl och historien liknar snart sagan om Hans och Greta.

Originaltitel Freeway II: Confessions of a Trickbaby
Regissör Matthew Bright
Manus Matthew Bright
Genre Kriminalare, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare David Alan Grier, Vincent Gallo, Max Perlich, María Celedonio, Natasha Lyonne, April Telek, Bob Dawson

2019-07-30
Bland det sämsta jag sett!
Totenkopf
2016-08-22
Ettan hade sina poänger, den här är rätt usel på alla plan.
2014-06-15
Föregångaren med sin kolsvarta humor, bättre skådisar och större budget funkade mycket bättre. Här ger sig Bright på Hans & Greta och det kändes tydligt att regissören denna gång ville ösa på med mer av "extra allt". Mycket sex, våld och droger, men inte alls den humor och charm som omgärdade den underskattade del 1
johnaleks
2014-02-15
mörk hans-o-greta där föregångaren var en komisk rödluvan. då de båda hade samma regissör och funkade hyfsat i sina olika grepp var det ju lite synd att Bright inte fortsatte med fler "grimm"-sagor...
TasnuArakun
2012-01-15
Det är rätt många år sedan jag såg filmen men av någon anledning så har den etsat sig fast i min hjärna.
batterikungen
2011-09-16
Filmen var bra på en massa sätt. Eventuellt lite transfobisk.
alexi
2010-02-10
Om jag hade sett filmen och stängt av innan de 10 sista minuterna så hade filmen gått att rädda.... men wtf är dealen med slutet! Så jävla pinsamt!
Joyfulsounds
2010-01-07
Slutet var coolt, och släpade över filmen med näppe till 2an.
jihad3Kdeluxe
2008-09-18
jag gillar inte riktigt ordet "kult", men den här filmen kan inte kallas annat! kasst skådespeleri, orimlig story och bara SÅ bra!
W.Andersson
2008-02-01
Alla personer här inne måste ha en god portion humor... Detta är vansinnigt uselt från början till slut. Skådespelarna är så fantastiskt dåliga att deras insats stundtals döljer den ännu sämre storyn..