Freeway

Vanessa är en 15-årig tjej som efter att hennes föräldrar arresterats beslutar sig för att lämna allt bakom sig och åka till sin mormor. Beväpnad med en stenhård attityd och en pistol hon fått av sin pojkvän, stjäl hon sin övervakares bil och drar iväg ut på I-5-motorvägen. När hennes bil går sönder får hon hjälp av av den vänlige barnpsykologen Bob Wolverton som snabbt vinner hennes förtroende. Vad Vanessa inte vet är att Bob är den fruktade I-5- seriemördaren, som väljer sina unga offer längs motorvägen, manipulerar dem, dödar dem och våldtar dem, i den ordningen...

Originaltitel Freeway
Regissör Matthew Bright
Manus Matthew Bright
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Kiefer Sutherland, Wolfgang Bodison, Dan Hedaya, Amanda Plummer, Michael T Weiss, Brooke Shields, Bokeem Woodbine, Brittany Murphy, Alanna Ubach, Susan Barnes, Tara Subkoff, Guillermo Díaz, Conchata Ferrell

Skapad 2019-11-13 av Stygga-Vargen
Ibland försöker filmskapare att göra nyversioner av klassiska berättelser och ibland blir resultatet väldigt bra och ibland blir det väldigt dåligt. År 1996 bestämde man sig för att göra en...   Läs mer »

Dutch
2012-11-07
Underhållande.
Arensberg
2012-09-30
hur fan kunde filmtipset tro att jag skulle ge denna en 5a??? så kass, witherspoon är ju inte bra i vanliga fall och detta är ju verkligenunder ALL kritik, brittany murphys lilla biroll kan dock höja det till en svag 2a
Xenox
2012-07-15
Intressant tolkning av rödluvan. Witherspoon och Sutherland funkar bra i huvudrollerna.
Jonas77
2012-03-23
Hehe den här är annorlunda och riktigt bra! Oamerikansk variant på Rödluvan faktiskt.
Amx
2011-07-21
Så jävla värdelös på så många olika plan att jag har inte ork till att rabbla upp dem alla. Men en sak som jag störde mig på var den riktigt usla jävla dialogen, samt alla ologiska saker som sker. Dessutom så innehåller den här filmen världshistoriens vidrigaste filmkyss.
EmitFlesti
2011-06-16
"Greese" Reese Witherspoon har förutom Walk the Line aldrig utmärkt sig som en duktig skådespelare. Hennes prestation i den här filmen är bland det värsta jag sett på riktigt länge. Kiefer's roll är inte så mycket att hänga i julgranen heller. Filmen känns billig och innehåller våld utan mening. Första gången jag noterade dåliga ljudeffekter i en film, lyssna t.ex. på Kiefer's rakblad.
Kuslix
2010-04-15
Verkar inte riktigt veta om den vill vara drama eller satir utan står i någon sorts gränsland och trampar vilket gör en svagare film än den borde varit. Bra skådisar.
ziferN
2010-01-07
Riktigt skön och underhållande på ett coolt sätt. Reese Witherspoon gör filmen!
jessl0h
2009-08-25
Jag har svårt att förstå hur en film kan gå från att vara skrattretande dålig till att vara förbluffande dålig till att vara ännu sämre. Dåligt, för att ibland inte säga uselt, skådespel från samtliga inblandade. Känns mest som att man gjort nån slags parodi på något här, men tragiskt nog är det ju inte på det viset.
ScArRrFaCe
2009-08-22
Då får jag vara den som går emot strömmen då, jag tyckte inte att Reese var värst underhållande, mestadels jobbig faktiskt. Visst sa hon en del fräcka saker, men "så jävla rolig" var hon definitivt inte. Sista trekvarten av filmen kändes sådär, stämde inte överens alls med första timmen av filmen, så betyget blir inte mer än en trea.