2.6

French Kiss

Vad gör man om ens fästman åker till Paris och hittar en förförisk fransyska som förvrider hans sinnen? Man åker efter förstås! Det är precis vad Kate gör när hennes man Charlie verkar ha tappat kontrollen över sina lustar på andra sidan Atlanten. Flygrädd som hon är tvingar hon sig ombord på ett plan för att flyga till Paris. Bredvid henne på planet sitter Luc, en fransman vars avsikter hon riktigt inte är säker på.

Originaltitel French Kiss
Regissör Lawrence Kasdan
Manus Adam Brooks (I)
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Kevin Kline, Timothy Hutton, Jean Reno, François Cluzet, Susan Anbeh

2019-06-22
Tycker det finns en hel del charm här men det lyfter aldrig och blir mest tjatigt i längden. Även en del störiga detaljer här och där gör att det blir en ganska svag tvåa.
2017-10-24
AlbinWesley
2015-02-27
Nej men klyschfest verkligen, romkom101. Inte värdelöst genomfört, men inte sevärt heller.
2014-11-14
En söt lite förutsägbar men härlig kärlekshistoria med Meg Ryan i bra Rom-com-form. Jag skrattade och blev helt klart underhållen. Den liknar dock alla andra romantiska komedier men det finns en betydande skillnad och det är kevin Kline. Hans tolkning av sin franska karaktär Luc är härligt rolig och välspelad.
ziferN
2014-03-06
Den är väl ändå helt ok om man tar den för vad det är, men det är samtidigt ingen särskilt "bra" romcom. Meg Ryan är dock helt klart skön här men Kevin Kline som normalt sett är en personlig favorit är däremot inte alls särskilt rolig eller intressant att följa här. Men ja, medioker film som bäst.
AmyTatti
2012-11-03
Kul! Kline och Ryan utgör ett riktigt bra rom-kom-par.
Commandante
2011-09-27
En rent ut sagt otroligt dålig och förutsägbar film. Vem i hela världen kom på idén att låta Kevin Kline spela fransman?
artista
2011-09-26
Jag pinade mig igenom den här filmen pga filmkväll med tjejkompisarna. Meg Ryans karaktär var löjlig, icke trovärdig och rent ut sagt patetisk. De övriga karaktärerna var obehagliga. Visst, några skratt här och där, men det kompenserade inte för det faktum att storyn var patetisk och klichéerna avlöste varandra. Skräp!
Dele
2010-03-23
Snuttefilt för vuxna.
PeepingPablo
2009-11-11
Är det inte meningen att man som åskådare ska attraheras av eller sympatisera med Meg Ryans karaktär? Jag gör det inte. I övrigt en rätt mysig historia som inte sticker ut för fem öre.