3.2

Frequency - Livsfarlig frekvens

Brandmannen John Sullivan får som genom ett under kontakt med sin döde far Frank och kan via en radio tala med honom trots att trettio års tidsskillnad skiljer dem åt. John varnar fadern för den kommande olyckan vilket gör att han överlever.

Originaltitel Frequency
Regissör Gregory Hoblit
Manus Toby Emmerich
Genre Kriminalare, Drama, Science Fiction, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Peter MacNeill, Noah Emmerich, Elizabeth Mitchell, Jim Caviezel, Shawn Doyle, Marin Hinkle, Michael Cera, Andre Braugher, Melissa Errico, Jordan Bridges, Nesbitt Blaisdell, Stephen Joffe, Daniel Henson, Jack McCormack, Richard Sali
Betygsantal 1963

GroundhogDave
2018-02-08
Kul när man upptäcker nån liten detalj åratal senare i en favoritfilm, har sett denna många ggr... - när "chief" går förbi TVn 16.09 in i rullen zappar han förbi Hill Street Blues producerad av - just det: Gregory Hoblit.
2017-10-25
foppa99
2016-11-14
Va finurlig o spännande
2016-09-10
En ganska udda men samtidigt väldigt bra och välspelad thriller. Finns inte mycket (om ens något) att klaga på.
PiratDjinn
2016-04-09
Helt suverän, men inte bäst. Alltså, jag gillar såna här filmen
CodeRed
2014-11-10
Underbart att få hitta en pärla som man missat! Jag menar den här slår ju nästan all dynga som görs anno 2014. Kan inte klaga på nåt! Bra skådespel, grymt manus. Ren o skär njutning från början till slut! O det får ju en som 40 att inse att det faktiskt va bättre förr
2014-11-02
En ganska bra drama film som mot slutet förvandlas sakta till ett ovanlig thriller som sträcker sig mellan två distanta tids världar. Dennis Quaid gör väldigt bra ifrån sig och spelar rollen som pappan med naturlig trovärdighet. Handligen är ganska ovanlig och fungerar bra som både drama och thriller.
mammene
2014-09-09
Som sagts så är det lite logiska luckor, men i det stora hela är det bra och det är rätt mycket. Charmig och spännande...
StureStenhög
2014-09-08
God underhållning. Visst finns det, som alltid i sådana här filmer, problem med logiken, och visst är själva kriminalhistorien lite väl långsökt, men sånt får man försöka ha överseende med om man ska se nåt sånt här, och eftersom jag är väldigt svag för den här typen av idéer så hade jag inga större problem med att göra det. Sväljer man grundpremisserna så tycker jag ändå att man har fått ihop det här ganska bra, och manuset är ganska kreativt. Känner man att man tillhör målgruppen, så tror jag inte att man blir besviken
Mat1az
2014-02-27
Intressant upplägg som förvisso inte alltid känns helt genomtänkt, även om det bara handlar om detaljer. Konceptet påminner lite om "Il Mare" (2000), som fick en remake med Keanu Reeves, "The Lake House" (2006). Filmen bjuder på en hel del spännande scener och själva upplägget gör att det blir en hel del oväntade vändningar. Slutet var dock alldeles för sockersött för att passa mig i smaken. Men stabil film överlag.