2.3

Frikänd

I natt slog mördaren till igen! Det är Ben Chases jobb att få honom frikänd. Ben Chase är den perfekte försvarsadvokaten, ung, hungrig och hänsynslös. Det finns bara en sak som är viktigare för honom än rättvisa, att vinna. Hans största utmaning och seger blir när han får överklasskillen Martin, en bestialisk mördare, frikänd. Men några dagar semare kommer chocken. Mördaren har åter slagit till. Och hemma hos Ben ringer telefonen. Det är Martin som behöver hans hjälp, igen och åter igen.

Originaltitel Criminal Law
Regissör Martin Campbell
Manus Mark Kasdan
Genre Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Gary Oldman, Kevin Bacon, Joe Don Baker, Tess Harper, Karen Young, Sean McCann, Ron Lea, Michael Sinelnikoff, Karen Woolridge, Ali Giron, Rob Roy

2020-02-07
Två bra huvudroller och en långsökt och tråkig intrig.
ulpe01
2017-05-05
Såg nog den här filmen 20 år för sent för att uppskatta den riktigt, men det var i alla fall kul att se de unga (och bra) Oldman och Bacon.
Taandborste
2013-02-25
En thriller helt utan driv, nej tack.
Rasmusmatte
2012-01-14
Gillar intrigen.

2011-09-24
Oldman och Bacon är bra. Det hjälper.
jimmyringo
2011-08-18
Jag vet inte riktigt...en ganska underlig film med en rörig intrig. Nä, inget vidare.
mrHL
2010-08-20
Den här filmen ser jag inte gärna om. Nej nästa gång jag vill ödsla bort 117 minuter av mitt liv, så sätter jag på en kastrull med vatten och kollar på när det kockar istället. Det känns mer givande.
snowden
2009-08-22
Why, Gary, whyyyyyy?
Switch
2005-03-31
Tråkig och seeeeg!
Bomkia
2005-01-20
Sörja till story, men Oldman är bra.