2.7

Kallt byte 2

Vintern 2006 mötte fyra ungdomar en brutal död i Jotunheimen. Bara en ung kvinna överlevde. Vad hände egentligen med Jannicke? Utsliten, blodig och genomfrusen sitter hon apatisk kvar mitt inne i fjellheimen. Alla hennes vänner är döda och hon har ingen aning om var hon är. Film två går direkt in i handlingen där den första slutade.

Originaltitel Fritt vilt 2
Alternativ titel Fritt vilt II, Cold Prey 2
Regissör Mats Stenberg
Manus Thomas Moldestad
Genre Drama, Mysterium, Romantik, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ingrid Bolsø Berdal, Fridtjov Såheim, Mats Eldøen, Johanna Mørck, Marthe Snorresdotter Rovik, Kim Wifladt, Viktoria Winge, Robert Follin

Kimchi
2015-07-22
Slasher-fanatikern inom mig hoppar jämfota av glädje! 1an må vara en helt kapabel slasher men den här uppföljaren överglenser inte bara sin föregångare utan det mesta i genren på 2000-talet. Kan inte minnas att jag sett en bättre slasher sen Scream. Mycket stämningsfull, en del påhittiga mordscener och en brutal FG. Slashern går inte av för hackor han heller. Pluspoäng för att man dessutom bygger upp karaktärerna innan man avlivar dem, ett sällsynt men välkommet inslag för genren.
BrutusBeefcake
2014-12-01
Trevlig uppföljare som inte känns framtvingad som det lätt känns i slashergenren. Norrmännen gör detta bra och Bolsø är en av mina tuffa tjejer-favoriter. (8/15)
Noethe
2014-09-02
Nähedu. Norsk film i all ära men här räcker denna talang inte längre än till en medioker slasher.
Fäktaren
2014-07-13
nästan som om det norrmänens Fredag den 13:e :P
produr
2014-06-03
Den är ju inte unik på något sätt men känns ändå fräsch på sitt sätt. Tycker också den är bättre än ettan faktiskt
Djason
2013-11-21
Bra uppföljare som vinner mycket på att utspelas på ett nedläggningshotat sjukhus, mörk, kallt och få människor. Ingrid Bolsø Berdal gör åter igen en bra roll som jagad. Norsk film övertygar nästan alltid.
FEMELLERETT
2012-11-22
Inte lika bra som ettan, men fortfarande en helt okej film. Måste bli det lägre betyget dock. (1/2)
G-Zus
2012-03-07
aah I see what you did there. köra en halloween 2-story. mycket bättre än 1an
ziferN
2012-01-02
Bra, underhållande och spännande uppföljare som är i princip lika bra som ettan, om inte lite bättre. Tempot är snabbt och spännande, samt så sköter sig Ingrid Bolsø Berdal väldigt bra i sin roll, ännu en gång. Att filmen utspelar sig i ett snart nerlagt sjukhus är ännu ett plus. Bra tidsfördriv!
abnormal
2011-11-07
Hyfsat bra, men inte lika bra som ettan trots att handlingen fortsätter.