2.9

Fröken Chic

Lärarinnan Isabella Linder ställer upp i tv-programmet "Kvitt eller dubbelt" som expert på visor och varieté. Hon gör succé när hon utbrister i sång i anslutning till en fråga och blir hela Sveriges Fröken Chic. Buster Carrell, en skivgigant på väg mot konkursen, söker upp henne och försöker fixa ett kontrakt, men Isabella är ovillig.

Originaltitel Fröken Chic
Regissör Hasse Ekman
Manus Hasse Ekman, Gösta Stevens
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Sickan Carlsson, Hasse Ekman, Meg Westergren, Herman Ahlsell, Sif Ruud, Hjördis Petterson, Sigge Fürst, Stig Järrel, Yngve Gamlin, Elsa Carlsson, Olof Sandborg, Carl-Gunnar Wingård, Gösta Prüzelius
Filmnummer 19244

Visse93
2020-07-07
Väldigt smårolig
Redheaded
2019-02-10
Den här var kul! Älskar Stig Järrels tjatiga programledare! 😁 Mycket fniss blev det. 👍
Tonti
2019-01-03
Snyggt färgfoto men ibland känns Hasse rätt trött alltså, och varken han eller Sickan funkar som screwballskådisar.
Andravåningen
2016-05-19
Inte så mycket charm eller annat speciellt, förutom några enskilda roliga roller (Stig Järrels och Hjördis Petterssons framför allt, i viss mån även Sickans).
Albion
2015-09-12
Hasse Ekmans tramsiga sena 50-tal tuffar vidare. En del charm och trivsam stämning gör sitt för att rida ut den värsta stormen. Sigge Fürst och Stig Järrel får omnämnas med positiva ordalag. Betyget slutar på en svag 3;a, dvs 3-
JoeL431
2015-09-12
Fyfan vad härlig den var! Sveriges egen Howard Hawks gör lycko-piller komedi. Håller med föregående talare. Väldigt starka sidokaraktärer och Stig Järrel är helt grym som vanligt han med.

2015-09-10
En passande komedi att se på Hasses 100-årsdag (10/9 2015); en essentiell Ekmanfilm med rapp dialog, fyndiga karaktärer och humor som håller måttet än idag.
stri70
2014-07-15
En underbar film som man blir glad av att se!
NtoNW
2013-06-06
Kändes som en typisk Sickan-film - trevlig, men utan egentligt innehåll.
yrkeschaufföre
2013-05-28
Jag satt ändå framför tv'n så jag såg den igen, tyvärr lite tråkig och ointressant men som de flesta av Hasses filmer är den snygg så bara det är en anledning att se den.