2.7

Fröken Vildkatt

Åke Söderblom som korrekt ämbetsman. När han blir befordrad bestämmer han sig för att gifta sig och hans kamrater ordnar en hejdundrande fest för honom. På väg hem får han syn på en kvinna som kastar sig i sjön för att ta livet av sig.

Originaltitel Fröken Vildkatt
Regissör Weyler Hildebrand
Manus Armand Szántó, Mihály Szécsén, Weyler Hildebrand
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Åke Söderblom, Marguerite Viby, Håkan Westergren

Memmem
2019-05-20
Smårolig förväcklingskomedi! Jag missade första halvtimmen, men kom fort in i filmen. En eventuell arvtagare vill gifta sig, men måste ta med sig en skenfästmö till den rika mostern, som inte blir förtjust i den unga kvinnan. Många bra repliker upprepas för många gånger. Dans- och sångnumren är inte så bra. Bra spel av Marguerite Viby och Håkan Westergren, lite sämre av huvudrollens Åke Söderblom, som vanligtvis bär upp en film, dock inte här. Stig Järrel är halvbra. Bilder från en herrgård och en revyteater. Betyg: 2+
Redheaded
2019-04-14
En 4:a pga min favorit Stig Järrel! Han är underbar i denna! Och jag älskar Vibys flirtiga stil mot honom och Åke Söderblom! 😍 (Viby och Järrel spelar f. ö. gifta i en annan söt film ett år senare, Lyckan kommer.)
Farbrorblå
2008-10-23
Stig järrel är otroligt skojig i den här.
FabianBom
2008-04-15
Rolig klassisk svensk film man kan glädja sig ¨åt en söndags eftermiddag