Frost 2

Var fick Elsa sina krafter ifrån? Svaret hon söker kallar på henne och hotar även hela kungariket Arendal. Tillsammans med sin viljestarka syster Anna och deras vänner Kristoffer, renen Sven och snögubben Olaf ger de sig av på en resa fylld av magi och faror bortom Arendal för att ta reda på mer om Elsas förflutna. Nu är frågan om Elsas isiga krafter räcker till...

Originaltitel Frozen II
Regissör Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
Manus Jennifer Lee (IV)
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Kristen Bell (röst), Idina Menzel (röst), Jonathan Groff (röst), Josh Gad (röst), Evan Rachel Wood (röst), Sterling K Brown (röst), Alfred Molina (röst), Martha Plimpton (röst), Jason Ritter (röst), Rachel Matthews (röst), Jeremy Sisto (röst), Ciarán Hinds (röst), Alan Tudyk (röst), Hadley Gannaway (röst), Mattea Conforti (röst), Santino Fontana (röst)

Skapad 2020-05-27 av Stygga-Vargen
Jag hörde mycket talas om Disneyfilmen Frost när den släpptes 2013 men det dröjde några år innan jag bestämde mig för att se den men det var väl tur att det blev av till slut då det är en a...   Läs mer »

ToddDowney
2020-06-15
Bättre än ettan, säger dock inte jätte mycket då ettan består av en låt och en väldigt medioker handling. Denna är mer handlingsbaserad och ger mer djup åt Elsa. Som starkt behödes i första filmen. De enda jag skulle ändrat med filmen är slutet. Kändes så framrusat, så man knappt hann och tänka eller visste att slutet skulle komma. Annars en bätre film men relativt medioker som räddas av bättre handling och bättre karakätrsutveckling.
HansMoleman
2020-06-07
Inte närheten lika bra som ettan (såklart), men ändå helt okej.
Mysharry
2020-05-30
Den har inte mycket av det som gjorde första filmen så fantastisk. Men barnen (4 och 7) älskar den, och går runt och sjunger på Uti Älven. Så något måste den ha, ändå.
2020-02-25
Väldigt charmig och underhållande men den når inte alls upp till föregångaren. Jag tycker inte fördjupningarna i lore eller poänger och resa känns särskilt engagerande eller givande. Men en väldigt trevlig och charmig film är det, men hade så stora förhoppningar på vidare fördjupningar ifrån det som gjorde första filmen så himla bra. Sången är bra, men kommer inte heller det i närheten av första filmen.
ShenLong
2020-02-18
inte så spännande. det är lite mycket låtar i frost tyvärr, men "into the uknown" var fin och "when im older" var charmig. Gillar att båda systrarna är så assertive och modiga, hade gärna sett mer brister hos samtliga karaktärer dock (som föregående kommentar skriver, att karaktärerna är bleka)
StureStenhög
2020-02-17
Jag blev inte speciellt imponerad av första filmen, och den här är sämre, men med ungefär samma problem. Karaktärerna är alldeles för bleka för att det ska gå att göra något intressant av dem, och såväl storyn som den värld man presenterar känns allmänt random. Det återkommande frieri-skämtet känns dessutom som väldigt desperat utfyllnad och blir ett irritationsmoment varje gång de försöker mjölka ur det ännu lite mer. Men så blir det väl när det inte finns så mycket att jobba med från början
atroxa
2020-02-16
Onödig uppföljare
TompiÄrGullig
2020-02-13
Att gestalta characterarcs helt i sång var ingen bra idé. En bra story som försvann i sångnumren.
Zebulonm
2020-01-31
Det här känns mer som en musikal. Det är alldeles för många sångnummer i filmen.
haajen
2020-01-28
Trean är stark men detta är inte lika bra som första filmen, storyn tar lite tid att komma igång och filmen anstränger sig som attan för att hitta ett lika starkt ögonblick som "Let it go" vilket den inte riktigt klarar. Med det sagt så blir filmens senare del mycket bättre och här finns flera fina och gripande scener.