3.1

Frost 2

Här får vi möta Elsa och Anna igen. Den här gången ger de sig iväg från Arendal på en äventyrlig resa för att ta reda på mer om sitt förflutna, som visar sig vara fyllt av mysterier.

Originaltitel Frozen II
Regissör Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
Manus Allison Schroeder
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Kristen Bell (röst), Idina Menzel (röst), Jonathan Groff (röst), Josh Gad (röst), Santino Fontana (röst), Evan Rachel Wood (röst), Sterling K Brown (röst)

2020-02-25
Väldigt charmig och underhållande men den når inte alls upp till föregångaren. Jag tycker inte fördjupningarna i lore eller poänger och resa känns särskilt engagerande eller givande. Men en väldigt trevlig och charmig film är det, men hade så stora förhoppningar på vidare fördjupningar ifrån det som gjorde första filmen så himla bra. Sången är bra, men kommer inte heller det i närheten av första filmen.
ShenLong
2020-02-18
inte så spännande. det är lite mycket låtar i frost tyvärr, men "into the uknown" var fin och "when im older" var charmig. Gillar att båda systrarna är så assertive och modiga, hade gärna sett mer brister hos samtliga karaktärer dock (som föregående kommentar skriver, att karaktärerna är bleka)
StureStenhög
2020-02-17
Jag blev inte speciellt imponerad av första filmen, och den här är sämre, men med ungefär samma problem. Karaktärerna är alldeles för bleka för att det ska gå att göra något intressant av dem, och såväl storyn som den värld man presenterar känns allmänt random. Det återkommande frieri-skämtet känns dessutom som väldigt desperat utfyllnad och blir ett irritationsmoment varje gång de försöker mjölka ur det ännu lite mer. Men så blir det väl när det inte finns så mycket att jobba med från början
atroxa
2020-02-16
Onödig uppföljare
TompiÄrGullig
2020-02-13
Att gestalta characterarcs helt i sång var ingen bra idé. En bra story som försvann i sångnumren.
Zebulonm
2020-01-31
Det här känns mer som en musikal. Det är alldeles för många sångnummer i filmen.
haajen
2020-01-28
Trean är stark men detta är inte lika bra som första filmen, storyn tar lite tid att komma igång och filmen anstränger sig som attan för att hitta ett lika starkt ögonblick som "Let it go" vilket den inte riktigt klarar. Med det sagt så blir filmens senare del mycket bättre och här finns flera fina och gripande scener.
2020-01-22
Riktigt bra! Lika bra som ettan faktiskt!
dafreakish
2020-01-17
Att uppföljaren till den moderna klassikern (och fenomenet) Frost skulle vara så pass bra som den är var överraskande. Tvåan är snudd på bättre än ettan då den är mörkare samt har mer för de vuxna. Mycket bra och förbluffande vackert.
BarryHero
2020-01-05
Sångnumrena är klart sämre än i originalet. Däremot är actionscenerna snäppet vassare. Gillar de stora stenjättarna och scenen med dammen. Olof fortsätter vara den roligaste karaktären med råge.