3.2

Frost 2

Här får vi möta Elsa och Anna igen. Den här gången ger de sig iväg från Arendal på en äventyrlig resa för att ta reda på mer om sitt förflutna, som visar sig vara fyllt av mysterier.

Originaltitel Frozen II
Regissör Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
Manus Allison Schroeder
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Kristen Bell (röst), Idina Menzel (röst), Jonathan Groff (röst), Josh Gad (röst), Santino Fontana (röst), Evan Rachel Wood (röst), Sterling K Brown (röst)

haajen
2020-01-28
Trean är stark men detta är inte lika bra som första filmen, storyn tar lite tid att komma igång och filmen anstränger sig som attan för att hitta ett lika starkt ögonblick som "Let it go" vilket den inte riktigt klarar. Med det sagt så blir filmens senare del mycket bättre och här finns flera fina och gripande scener.
2020-01-22
Riktigt bra! Lika bra som ettan faktiskt!
dafreakish
2020-01-17
Att uppföljaren till den moderna klassikern (och fenomenet) Frost skulle vara så pass bra som den är var överraskande. Tvåan är snudd på bättre än ettan då den är mörkare samt har mer för de vuxna. Mycket bra och förbluffande vackert.
BarryHero
2020-01-05
Sångnumrena är klart sämre än i originalet. Däremot är actionscenerna snäppet vassare. Gillar de stora stenjättarna och scenen med dammen. Olof fortsätter vara den roligaste karaktären med råge.
saturday_sun
2020-01-03
Svag fyra till svajig och spretig film som vill fördjupa storyn i Frost. Fin berättelse om ursprungsbefolkningen, men till vissa delar ganska platt och tråkig. Teamet bakom animationerna och världarna måste vara stort eftersom filmskaparen vill visa så otroligt många olika miljöer, tyvärr på bekostnad av djupare dialog och personporträtt.
Robodan
2020-01-02
Jag tillhör dem som tycker den här storyn var riktigt bra. Den ger djup och helhet till ettan. Elsas krafter får en djupare mening och det är både snyggt och roligt.
HerrNenne
2019-12-30
Tycker den är riktigt bra, absolut i nivå med ettan om än inte lika slagkraftig. Dock kan den gå lite mer på djupet och spela på relationer som redan finns där vilket gör att stämningen i filmen och de riktigt bra scenerna är riktigt riktigt bra.
Ful_fisk
2019-12-28
Ganska uppföljarig, och Disney kör väldigt säkra kort när det kommer till att förvalta förväntningarna efter första filmen. Ärligt talat är det svårt att bara komma in i filmen och ta filmen för vad den är när hypen kring hela den här världen har varit så sinnessjukt massiv i alla dessa sex år som passerat sedan ettan kom ut. Alltså har jag lite svårt att bara sugas in i filmen och inte tänka på hur mycket av besluten som påverkats av Facebook-grupper som "Give Elsa av girlfriend" och andra påtryckningar. Allt som allt tycker jag i alla fall att ettan var klart bättre och att denna tvåa lider lite för mycket av att den är förutsägbar och simpel. Men visst är det snyggt animerat, lite underhållande och trevligt, så en trea ger jag den. Men i klass med ettan är den verkligen inte.
myslas
2019-12-28
En uppföljare som saknar det där lilla extra som gjorde den första filmen så väldigt lyckad. Till största delen bra ändå även om betygstrean får ses som ganska svag.
Stargazed
2019-12-26
En fin uppföljare som gick hem hos dottern, själv fick jag mig både ett och annat skratt och jag njöt av de snygga animationerna. Storyn var helt ok men inget märkvärdigt. En solklar 3:a.