2.2

Frostbiten

Annika och dottern Saga flyttar till en liten by i Norrbotten. Snart får de veta att allt inte är som det ska i byn.

Originaltitel Frostbiten
Alternativ titel Frostbite
Regissör Anders Banke
Manus Daniel Ojanlatva
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Grete Havneskjøld, Petra Nielsen, Carl-Åke Eriksson, Måns Nathanaelson, Emma Åberg, Anna Lindholm, Nour El-Refai, Jonas Karlström, Mikael Göransson, Per Löfberg

live
2019-06-29
Miserabel film så långt ut på gränsen att det därav är underhållande.
riddarkato
2016-12-08
Det enda roliga i den här miserabelt dåliga filmen är kaninen Hampus.
2016-10-23
En av de bättre svenska skräckfilmerna som gjorts. Den är både spännande och otäck och stundvis även ganska rolig. Snygga specialeffekter och väldigt bra skådespelare.
-kakihara-
2015-04-22
Bra idé och jag gillar delar av den, men tyvärr så fungerar det inte riktigt och det håller heller inte hela vägen.
martstenb
2015-02-01
Dålig film
wendybalsam
2015-01-21
Inte ens värd en etta.
2014-11-24
Jävlar, vad underhållande detta var. Det är snyggt, högt tempo, kul och det är riktigt bra. Man blir också väldigt glad över att detta är en svensk film och att det dessutom är en vampyrfilm. Gladast är man nog över att det är så bra. Den enda invändning jag har är att man p.g.a. alla skådisarnas dialekter knappt vet var filmen utspelar sig.
RichardEk
2013-07-20
Fungerar märkligt nog eftersom det på papper är dömt att misslyckas, svensk splatter vill säga. Det är nog den norrländska inramningen som gör skillnaden, den förstärker den kalla ton som filmen är gjord i. Men skådespeleriet och dialogen flyter sämre än blodet rinner. Slutet är också ganska förutsägbart och konventionellt.
Pleu
2013-04-28
Den här filmen är verkligen så sjukt dålig. Inte tillräckligt kul för att vara komedi, inte tillräckligt läskig för att vara skräck. Jävligt svenskt och lagom på alla sätt och vis. Finns en enda kul scen/replik i hela filmen och det är "Vilket o-coolt sätt att dö!". Det är det enda positiva jag tar med mig från den här filmen, allt annat är bara kasst.
Markezzo
2013-04-06
Förväntade mig en verklig skräck-film, hatade den. Efter att ha sett om den fastnade jag dock för den. Den förtjänar verkligen att uppskattas mer som en komedi.