2.2

Frostbiten

Annika och dottern Saga flyttar till en liten by i Norrbotten. Snart får de veta att allt inte är som det ska i byn.

Originaltitel Frostbiten
Alternativ titel Frostbite
Regissör Anders Banke
Manus Daniel Ojanlatva
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Grete Havneskjøld, Petra Nielsen, Carl-Åke Eriksson, Måns Nathanaelson, Emma Åberg, Anna Lindholm, Nour El-Refai, Jonas Karlström, Mikael Göransson, Per Löfberg

Pleu
2013-04-28
Den här filmen är verkligen så sjukt dålig. Inte tillräckligt kul för att vara komedi, inte tillräckligt läskig för att vara skräck. Jävligt svenskt och lagom på alla sätt och vis. Finns en enda kul scen/replik i hela filmen och det är "Vilket o-coolt sätt att dö!". Det är det enda positiva jag tar med mig från den här filmen, allt annat är bara kasst.
Markezzo
2013-04-06
Förväntade mig en verklig skräck-film, hatade den. Efter att ha sett om den fastnade jag dock för den. Den förtjänar verkligen att uppskattas mer som en komedi.
Naaajn
2013-01-06
Tänk att jag såg denna på bio... Gillade början men sen när ungdomarna kom in i bilden var skådespeleriet så dålig t att det gjorde ont att se på. Nej, detta kunde gjorts bättre.
kosmoskatten
2012-08-07
Hamnar mellan skräck och skräckkomedi, vilket sällan blir bra,
Necross
2012-08-06
En ganska lustig bagatell. Inte helt usla effekter heller.
Xenox
2012-07-24
Kul med en svensk vampyrskräckis.
FabianBom
2012-07-07
hade funkat bättre om de vart bättre slut, och renodlad skräck.
2012-06-14
Hahaha!!! Alltså, i början tänkte man att det skulle bli skitdåligt, men sedan blev den riktigt jäkla kul. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, skruvad film. Sätter en tvåa, men den har potentail att växa. B, men på rätt sätt, typ...
abnormal
2012-04-15
Är egen och har en del sköna grejer! Lyfts till en trea bara för kommentaren: "Asså... du håller den som ett kryss."
ziferN
2012-01-09
Mysig, underhållande och faktiskt smårolig. Visst, skådespeleriet suger hos några men filmen hade en scen som gjorde att jag garvade sönder. Storyn är alltför härlig och att detta är en svensk skräckfilm är bara ett stort plus. Men i slutändan så har denna faktiskt en viss mys- och charmfaktor som uppskattas. Godkänd tidfördriv!