2.6

Fruktad rebell

Django har sadlat om till munk och frigjort sig från sitt våldsamma förflutna. Sitt gamla jag har han begravt på en ödslig kyrkogård för all framtid. Hans frid bryts plötsligt när hans dotter blir kidnappad av ungerska slavägare. Han blir tvungen att återuppväcka sitt gamla jag för att ta tillbaka sin dotter och straffa förövarna.

Originaltitel Django 2: il grande ritorno
Alternativ titel Django Strikes Again
Regissör Nello Rossati
Manus Franco Reggiani, Nello Rossati
Genre Western, 80-tal
Skådespelare Franco Nero, Donald Pleasence, Christopher Connelly, William Berger, Licinia Lentini

niebaotan
2015-12-10
Men for tusan! Det har ar kul grejer. Ungerska slavdrivare, Django som foraldrad pralle, djungelraffel och fan vet vad. Nero, Berger, Pleasence och Connelly ar samtliga bra i sina roller. Corbuccis Django ma vara ljusar battre men Django Strikes Again ar dock mycket trevlig 80-tals underhallning.
Zebulonm
2015-10-01
Franco Nero e bra men de finns för många taffliga så kallade skådisar med.....
ClintanTheKing
2012-12-21
Riktigt svag! Inte i närheten av att nå upp till den första, numer klassiska spaghettiwestern-filmen "Django". Den får 2/5 och då är jag hygglig.
2012-03-28
Bra western/djungelrulle med en stenhård Franco Nero som en åldrad django. Riktig snygg scenografi och lite suggestiv atmosfär - nästan lite som Herzog´s Aguirre.
mugabe
2009-06-23
Javars. Plus för ungrarna.
Krantzylvania
2007-09-25
Hårdare film får man leta efter! Känns inte som en western eftersom dom är i djunglen en hel del, men det är härliga miljöer och mörk stämningen, ovanligt med slavar i en westernfilm
fisk0
2005-12-15
Härlig men överdriven på lite fel sätt. Inledningsscenen är klockren dock. :)
Udo
2003-11-01
Inte i klass med orginalet, men fullt godkänd och franco nero är alltid cool.