2.8

Fruktan lägger pussel

Den paranoida författaren och före detta narkotikamissbrukaren Tim Brett är på semester i Italien tillsammans med sin faster. En dag hittas hon mördad, och Brett upptäcker ganska snart att det finns människor som inte vill att sanningen ska komma fram. Det finns bara ett problem. Vem kommer tro på en gammal knarkare?

Originaltitel Fragment of Fear
Alternativ titel Freelance
Regissör Richard C Sarafian
Manus Paul Dehn
Genre 70-tal, Kriminalare, Mysterium, Drama
Skådespelare David Hemmings, Gayle Hunnicutt, Wilfrid Hyde-White, Flora Robson, Adolfo Celi, Roland Culver, Yootha Joyce

dudson
2019-05-18
Skön paranoia som sprider sig konstant, genialt spelat av Hemmings. Ibland så sackar filmen efter och blir smått ointressant. Men man tappar aldrig intresset då allt flyter på, spec när bröllops- episoden infinner sig. Makalöst creepy och nervig stämning.
dudson
2019-05-18
ulke666
2012-05-28
En av de bästa filmerna jag sett på ett bra tag. Skönt paranoid stämning. Gillar verkligen den här typen av film där man inte riktigt vet om personen är galen eller inte.

2012-05-26
mycket bra. scenerna då man inte vet om allt är paranoia eller verklighet är bäst. första halvan var lite seg, men det var belönande att se filmen till slutet för den blir bättre. nosar på en 4:a men når inte riktigt dit enligt mig.