Fruktans ö

En journalist kommer till Florida för att undersöka några mystiska försvinnanden och tillsammans med sin son blir han fånge hos en stam på en karibisk ö.

Originaltitel The Island
Regissör Michael Ritchie
Manus Peter Benchley
Genre Thriller, Äventyr, Skräck, 80-tal
Skådespelare Michael Caine, David Warner, Angela Punch McGregor, Frank Middlemass, Don Henderson, Dudley Sutton, Zakes Mokae, Colin Jeavons, Brad Sullivan, Jeffrey Frank, Reg Evans, William G Schilling

Skapad 2019-12-06 av Rubbermonster
Det finns helt klart alldeles för lite högbudgetpiratfilmer, så är det bara. Nu menar jag inte den där typen av filmer som är baserade på en attraktion på någon nöjespark utan riktigt brutal...   Läs mer »

Eldritch
2022-06-04
Börjar som en typisk svag trea men sista timmen är stark etta. Med andra ord en välavvägd tvåa.
StureStenhög
2018-07-30
Det är lite svårt att förstå varför den här filmen existerar. Varför skrev någon det här manuset? Varför tyckte någon att det var en bra idé att göra film av det? Det är dock mindre svårt att förstå att Michael Caine inte hade något emot att få betalt för att åka till Karibien och filma lite. Någon logik finns det iaf inte på något plan i den här filmen, och jag vet inte riktigt vilken ton den siktar på heller. Den är ju ganska lättsam, men utan att den någon går fullt ut och blir en komedi, samtidigt finns det inget här som känns seriöst, eller något värt att bry sig om på något vis. Den är åtminstone lite underhållande i början när Michael Caine bara går runt och är en allmänt usel farsa, men så fort de hamnar hos piraterna, så blir den trist som satan. Svag tvåa
dudson
2016-06-29
Udda Pirat film som är lite väl lång. Men riktigt sevärd även fast den är skapligt cheezy.
isecore
2014-06-23
Väldigt underlig film. Finns egentligen ingenting som är speciellt bra med den. Så här blir resultatet om det är sent 70-tal/tidigt 80-tal, man tycker att man har en bra idé och sedan plöjer ner massor med pengar på att stoppa så mycket kokain som möjligt upp i producenternas näsor. Då får man den här helmysko, skittråkiga soppan där ingen av deltagarna riktigt verkar ha någon aning om vad i helvete det är tänkt att bli till slut. Det enda äventyret som den här filmen kvalificerar för är äventyret om huruvida du orkar se hela filmen till slutet.
Dele
2013-11-21
Hm..., sätter en trea på en film som har en högst otrolig logik, och som ur ett perspektiv är ganska löjlig och osmaklig, och ur ett annat ganska engagernde och obehaglig. Lite hur man ser den, jag väljer det senare.
2012-06-25
Mycket underlig film. Startar mycket bra och spännande för att sen balla ur totalt. Dessa "pirater" verkar hämtade ur Monthy Python och beter sig därefter. Caine är bra, men verkar inte heller han riktigt veta vilken film han medverkar i. Stundtals rejält våldsam.
Gröne_Orm
2012-05-24
Höjer efter ett tag. Trots allt värd ett högt betyg.
Gröne_Orm
2012-05-18
Förhållandevis stark film som tyvärr blir litet enformig ibland.
Dadpat
2012-03-31
Väldigt nära en etta...
Djason
2011-09-08
En film som inte är helt utan värde. Michael Caine är alltid sevärd.