Fruktans ö

En journalist kommer till Florida för att undersöka några mystiska försvinnanden och tillsammans med sin son blir han fånge hos en stam på en karibisk ö.

Originaltitel The Island
Regissör Michael Ritchie
Manus Peter Benchley
Genre Thriller, Äventyr, Skräck, 80-tal
Skådespelare Michael Caine, David Warner, Angela Punch McGregor, Frank Middlemass, Don Henderson, Dudley Sutton, Zakes Mokae, Colin Jeavons, Brad Sullivan, Jeffrey Frank, Reg Evans, William G Schilling

Skapad 2019-12-06 av Rubbermonster
Det finns helt klart alldeles för lite högbudgetpiratfilmer, så är det bara. Nu menar jag inte den där typen av filmer som är baserade på en attraktion på någon nöjespark utan riktigt brutal...   Läs mer »

Czechflash
2009-08-21
Nej, det här blev mest en soppa. Inledande halvtimmen är lovande, men sen ballar det ur allt mer och blir till en sjörövarhistoria utan någon handling.
Rubbermonster
2009-08-16
störtskön rulle, en hel del fint gore och massor med sköna engelska skådisar.
NoWireHangers
2009-03-07
Klart underskattad. Genomgående underhållande trots att jag precis läst boken. Benchley har själv skrivit manus och filmen följer boken ganska troget, men har mer action. Enda nackdelen är att ungens stockholmssyndrom går snabbare i filmen och känns mindre trovärdigt. Stark trea.
Bomkia
2008-06-28
Ok skräckis med duktig Caine som tyvärr tappar ganska mycket under mitten. Men bra början och bra slut lyfter oss iaf till en tvåa. 2.
« Föregående kommentarer