Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos

Bröderna Elrics sökande efter en okänd konst inom Alkemi leder dem till landet Milos och snart är de på väg att lösa ett hundra år gammalt mysterium om Milos.

Originaltitel Hagane no renkinjutsushi: Mirosu no seinaru hoshi
Alternativ titel Fullmetal Alchemist The Movie 2: The Sacred Star of Milos
Regissör Kazuya Murata
Manus Yûichi Shinbo
Genre Äventyr, Action, Animerad, Fantasy, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Romi Pak (röst), Shinichirô Miki (röst), Rie Kugimiya (röst), Fumiko Orikasa (röst), Maaya Sakamoto (röst), Megumi Takamoto (röst), Kenji Utsumi (röst), Maxey Whitehead (röst)

Zarquon
2017-06-11
Tydligen är det samma studio som gjort serien, så varför denna radikala ändring i tecknarstil? Filmen är uppenbarligen endast till för de som sett serien, och den grövre stilen med tjocka svarta streck är rakt distraherande, när karaktärerna inte alls ser ut som man är van. Storyn har självklart ingen bäring på den större historien, men det är ju som man förväntar sig, men tyvärr är den bara rätt ointressant, halvförvirrad, och passar dåligt väldigt dåligt ihop med serien. Förväntade mig inget mästerverk, men detta var i svagaste laget!
Katsube
2015-11-17
Vem fan skrev/översatte dialogerna? Typ Person 1: "Before they were used for something completely different." , Person 2: So they were used for something different?". Och animeringen var ful. Dessutom var det inte ens head-canon (som jag fått höra) utan flera saker tydde på att det var non-canon. Till exempel att de vises sten inte kan sväljas, jo tjena, Kimblee svalde sin sten flera gånger och även i pilot-mangan (som alltså är skapad av original-skaparen) svalde till och med Ed en de vises sten. Nä, det var bara så mycket som var konstigt, ologiskt och som inte följde universumets fysik. Den får en svag 2:a från mig.

2012-09-15
Mycket bra FMA-film. Dock når den inte upp till samma betyg som Conquerer of Shambala, men klart sevärd ;)
henkeny
2012-06-18
animeringen känns inte lika välgjord om man jämför med serierna. Rekommenderar dock att se den om man gillar fullmetal alchemist.