3.1

Funny Girl

Fanny Brice slår igenom på New Yorks Vaudevillescen och upprätthåller ett turbulent äktenskap med den charmiga gamblern Nick Arnstein.

Originaltitel Funny Girl
Regissör William Wyler
Manus Isobel Lennart
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, 60-tal, Biografi
Skådespelare Barbra Streisand, Omar Sharif, Kay Medford, Anne Francis, Walter Pidgeon, Lee Allen, Mae Questel, Gerald Mohr, Frank Faylen, Mittie Lawrence

500nightsofsummer
2020-12-10
Åh, så bra den är! Visst, lite lång men det är resan värt! Bäst är musik till helt svart skärm i sisådär 5 minuter som intro, och paus mellan akterna. Då vet man att det är original ^^ Skämt åsido, Barbara är en jävla legend och hon gör rollen så otroligt bra! Omar är väl sådär, och deras relation bryr jag mig inte så mycket om - men tro fan att jag gråter i slutet varje gång (mest på grund av Streisands ljuvliga sång i "My Man" på slutet). Gå och titta nu, ögonaböj! (Finns på Nettan)
Visse93
2020-06-18
Lite humor och en del bra låta. En stark trea!
2018-06-01
Börjar ganska bra och Streisand är väldigt bra i sin roll. Men allt eftersom blir filmens konflikter och handling allt tråkigare och menlösare. Sharif är lite av en träbock och jag bryr mig aldrig riktigt. Jag gillar dock en hel del av musikalinslagen och sådär så det blir en stabil tvåa ändå. Men alldeles för långt och tråkigt för ens tanken på mer.
2015-01-06
Denna film ville verkligen inte fastna hos mig. Visst, Barbara Streisand prestation är inte helt fel och utmärker sig ordentligt i jämförelse med själva filmen och lämnar avtryck men annars har hjärnan gjort mig en tjänst och tagit bort alla andra minnen av denna alldeles för långa film. Jag har egentligen inga negativa känslor till filmen utan det mer så att detta passade inte mig alls och jag är glad att glömma den och gå vidare.
LTT86
2014-02-19
Jag vet inte vad jag ska säga, den var intressant. Men intressant tråkig. Jag tycker skådespelarna var bra, story var bra, musiken var okej, men min intressent för att vilja följa med hennes story tråkade ut mig. Så nej, jag vet inte vad jag ska säga. Jag vet att många gilla den här filmen och det har en intressant story här, men atmosfäret runt omkring dom kändes så tråkig.
anna_pannan
2013-09-01
Barbara Streisand, så oerhört imponerande och charmig! Loves her!
Camilla133
2012-04-09
Bra musik och bra handling.
eowyn_cat
2011-07-23
slönt att se en klassiker då och då. gillar den. hade inga förväntningar på längden på filmen men hade nog annars tycket den var för lång.
thefox
2008-07-22
Synd att den gick ner sig i sista tredjedelen. Men jag ska var snäll med betyget. Allt innan mellanakten var förtjusande bra. Måste se mer av Wyler.
goeran
2007-11-10
En sevärd film; jag tror att Barbra Streisand lyckas ganska bra med att återge Fanny Brice personlighet. Den som vill se när Fanny Brice spelar sig själv bör ta en titt på Robert Z Leonards Den store Ziegfeld från 1936.