3.5

Fyra fräcka fripassagerare

De fyra bröderna gömmer sig som fripassagerare på en lyxkryssare.

Originaltitel Monkey Business
Regissör Norman Z McLeod
Manus S J Perelman, Will B Johnstone
Genre 30-tal, Komedi
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Zeppo Marx, Chico Marx, Thelma Todd, Ruth Hall, Harry Woods, Rockliffe Fellowes, Tom Kennedy, Eddie Baker

2018-02-16
Lite småkul här och där men Bröderna Marx är det störiga än roliga i längden. Slätsvag tvåa.

2016-11-16
Blir for gapig og løylig.
wasteoftime
2016-07-29
Alltså, jag vet inte om det är för att jag väljer "fel" Marx-filmer, men jag vill minnas att jag fann dem mycket roande en gång i tiden, så är tyvärr inte riktigt fallet här, nu kan det ju vara så att det finns bättre val än just detta, men jag tycker inte att det håller, rytmen är lite bättre i denna än i "Fyra farliga friare" men individuellt är inte scenerna riktigt lika roliga. Men visst finns det en del ljuspunkter. Men det är för långt mellan dem, och de är för få för att nå upp till tvåan. Än en gång skrapar bröderna Marx ihop 0,0 på SH-skalan, dock.
2015-01-02
Jag blev lite orolig när jag insåg att Zeppo var med i denna film. Av de 11 filmer jag sett med Bröderna Marx så har jag lärt mig att de bästa filmerna är de utan Zeppo. Här får vi dock den överlägset bästa prestationen från broder Zeppo. Hans del i filmen är faktiskt bra och han bidrar faktiskt med något till filmen. När de gäller övriga bröderna är Grucho, Choco och Harpo på bästa humör. Detta är inte den bästa av Marx-brödernas filmer men den är verkligen kul och underhållande.
Tonti
2014-07-03
Förmodligen den näst bästa av alla Marxfilmer. Duck soup är ju i en klass för sig men denna är ofta helt sanslöst rolig.
hestret
2013-02-15
Det finns ju en del sköna one-liners och roliga enskilda scener, men det känns bara som ett gäng samlade separata upptåg från de olika bröderna, vilket förvärras rejält av avsaknaden av riktigt bra "straight man"-karaktärer som man kan spela mot. Har nu sett två Marx-filmer och är lite orolig över att båda helt saknar plot. Jag gillar dock hur man utnyttjar själva settingen på båten i komiska syften genom att springa upp och ner på de olika däcken. Plus också för scenerna mellan Thelma Todd och Groucho. Klimaxet i filmen är dock väldigt meh, vilket tar ner det hela till en stark tvåa ändå.
Catwalker
2012-02-29
Marx filmer är några av mina absoluta favoriter, och det håller än idag. graucho är så rolig, och harpo med på sitt sätt. :)
madox
2010-12-23
Smågullig historia som trots det inte är någon höjdare bjuder på konstanta leenden.
Astrojacob
2010-06-05
Högt tempo o knappt några sångavbrott blir en fullfjädrad Fyra - igen.
woweezowee
2010-04-11
Älskar när Chico spelar piano och Harpo spelar Harpa.