Fyra smarta bovar

Fyra dåraktiga tjuvar stjäl en afrikansk diamant från Brooklyns museum. Snart upptäcker de hur svårt det är att behålla ädelstenen i sin ägo.

Originaltitel The Hot Rock
Regissör Peter Yates
Manus Donald E Westlake, William Goldman
Genre Komedi, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Robert Redford, George Segal, Ron Leibman, Paul Sand, Moses Gunn, William Redfield, Lynne Gordon, Zero Mostel

2018-03-16
Mossig och fruktansvärt utdragen heist-rulle med ett manus som är både ihåligt och korkat. Det ytterst sparsamma användandet av musik tar udden ur all eventuell spänning, och det hopp som fanns om en bra upplösning grusas totalt när karaktären Miasmo kommer in i bilden. Huvva! (4+/15)
ClintanTheKing
2013-10-19
Skön komedikrimare som jag fick lite Italian Job-vibbar av. Redford och Segal i spetsen i denna underhållande 70-tals film som faktiskt känns nyare än -72. Plus även för soundtracket.
justcelsius
2012-08-16
svag trea... +till kostym och frisyrer... måste skaffa mig en redford-frilla....
Bomkia
2009-09-30
Underhållande heist-rulle. 3+
finkan
2008-06-13
underbar Redford, filmen var bra . Härlig 70-tals rulle
albanross
2007-04-21
bra och smart på några ställen, den gilmmar till då och då. annars är det en ganska vanlig kupphistoria, men sådana är ju alltid roliga att se.
MaraJade
2006-02-19
Roligare än vad jag hade väntat mig..
RiffRandell
2005-07-17
Nonsensfilm med sevärda skådisar speciellt Redford, men han har väl gjort bättre roller misstänker jag!
Mr.Purple
2004-10-03
Jo då!
Seamonkey
2003-12-04
Lättsamt, skojjigt och engagerande. Skön 70-talskänsla!