2.7

G

Kim, Robban och Alexander har just slutat högstadiet. Kim är kär i Mia men har inte vågat ligga med henne. Han tror att hon är mycket mer erfaren än han. Han känner sig även dragen till Kristoffer som driver nattklubben G. Robban har hamnat snett i livet. Hans mamma vet ingenting om drogerna men de har ständiga gräl om Robbans sena nattvanor och underliga kompisar. Alexander är sångare i källarbandet Barn i Bredäng. En manager lyckas övertala honom att överge sina kompisar och börja sjunga med Nürnberg 47, ett band med dekadent nyfascistisk stil.

Originaltitel G
Alternativ titel G - som i gemenskap, Filmen G
Regissör Staffan Hildebrand
Manus Joakim Schröder, Göran Gester, Staffan Hildebrand
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Joakim Schröder, Sebastian Håkansson, Niclas Wahlgren, Ulrika Örn, Magnus Uggla, Dominik Henzel, Niels Jensen, Ewa Fröling, Ulf Brunnberg, Lasse Strömstedt, Rebecca Pawlo, Christer Melén, Magnus Hedström, Per Åkerlund, Jean Frédéric Axelsson

Skapad 2019-12-21 av Pollifaxen
De har just slutat nian. Fyllda av förväntningar ger de sig ut i livet men allt är inte en dans på rosor. Robban, spelad av Joakim Schröder, hamnar i fel sällskap och börjar att både använda ...   Läs mer »

andmoreagain
2020-05-06
Staffan Hildebrand är Sveriges mest provocerande regissör och denna film bekräftar verkligen det. Han verkar va helt jävla stollig. 3+
Nalleman
2018-07-17
Tidsdokument men någon stor film är det sannerligen inte och skådespelarnas "insatser" lämnar mycket övrigt att önska.
2018-02-27
Nja, trist film...
fabbe86
2017-07-27
Pajig men charmig! Mysigt Stockholmsromantisk.
Rehn108
2016-10-17
Bedrövligt. Det finns enstaka charmiga moment, men de är verkligen inte många.
supermancover
2016-08-28
Den var lite småcharmig i sin dålighet i början men sen blev den bara så jävla seg och irriterande. Så jobbiga och skumma scener att jag blev generad ibland, men ändå en stark etta för att jag ändå tycker att det finns en viss charm ibland, samt att den ibland är längre ifrån de andra filmerna jag satt etta på, men ändå inte räcker till en tvåa.
2016-08-28
Är inte helt igenom dålig inledningsvis utan har en tidstypisk charm som funkar trots att det är så styltigt och krystat. Men allt eftersom blir det allt tråkigare och charmen lyckas inte bära upp filmen i nästan 2 timmar.
2016-08-01
En av de sämsta svenska filmerna någonsin, alla kategorier! Urusel story, urusel regi och skådespelarinsatserna är för dåliga för att ens höra hemma i en ungersk såpopera! Musiken är dock bra men det räcker inte för att ge eländet högre betyg än en 1:a.

2016-04-14
Allt var verkligen inte bättre förr..
malin93
2016-04-02
Haha så dålig att den blir kul! Försöker så hårt med att vara cool och misslyckas. Magnus Ugglas look och röst är det bästa.