2.1

Gabriel

Gabriel är en berättelse om en ärkeängel som försöker föra ljuset tillbaka till skärselden - en plats där ondskan råder.

Originaltitel Gabriel
Regissör Shane Abbess
Manus Shane Abbess, Matt Hylton Todd
Genre Action, Fantasy, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Andy Whitfield, Dwaine Stevenson, Samantha Noble, Erika Heynatz, Michael Piccirilli, Harry Pavlidis, Jack Campbell, Kevin Copeland, Brendan Clearkin, Matt Hylton Todd, Valentino del Toro, Amy Mathews, Goran D Kleut

2018-03-07
Suck och åter suck!!!
zallaxx
2017-08-31
orkade halva sen sket man i detta
Jamesa
2017-02-10
Detta hade kunnat vara bra, men det var det tyvärr inte. Och jag tycker att man borde kunna göra filmer om änglar där de inte ska försöka göra sig fria för att skapa sig ett eget öde.Det går igen hela tiden i någon form.
RichardEk
2013-07-17
En klar överraskning till film som effektivt spelar på ett tacksamt tema - den kristna mytologin och ärkeängelsensemblen. För att vara lågbudget är den skickligt gjord och även om en del av dialogen blir lite dimmiga finns här ändå ett djup i handling som gör filmen till mer än action och splatter (som det är mycket av).
Almgren
2012-02-19
Kunde ha blivit bättre. Lågt tempo och träig dialog sänkte filmen. Actionscenerna var mer än godkända och bitvis var filmen rätt snygg, men man kände igen vissa bitar här och var från andra filmer (Equilibrium, Terminator 2, The Matrix) och sånt är ju alltid avtändande. Andy Whitfield var den enda skådisen som var något att ha och han gjorde sin roll riktigt bra. :(
Djason
2012-02-16
Andy Whitfield är bra, som tyvärr dog alldeles för ung. Känns som regisören har försökt göra något djupt och snyggt men i stort sett misslyckas.
cluster-
2011-07-20
Bra försök på ett halvtaskigt manus.
Christofer
2010-07-14
Här saknade man inte mycket. Vi har en bad guy-boss med partylinser, halvtaskig CGI, en miljö som hämtad ur vilken postapokalyptisk 80-talsrulle som helst och inte minst blytunga ljudeffekter, speciellt de toköverdrivna knivljuden från ett slagsmål i början. Nä, här fick jag sätta ner foten efter dryga halvtimmen och konstatera att det inte var någon större idé.
Zhatan
2010-07-05
Lustigt nät folk klagar för att det är moraliserande och att det glorifierar kristendomen på något vis. Det är ju trots allt kristendomen hela filen bygger på och det är klart demonerna måste vara helt igenom onda och göra allt det som ses som fel inom kristendomen och änglarna måste stå för motsatsen. Det borde man nog fatta innan man ser filmen. Miss_Blue har dock rätt i att det är lite konstigt när änglar blir hämdlystna och börjar skjuta omkring sig. Tror att det ska spegla att iom att de fått mänskliga kroppar har de också de mänskliga känslorna. Hur som helst tycker jag filmen är ok om man gillar konceptet annars bör den nog undvikas. Svag trea.
ViktorGlantz
2010-06-09