2.9

Galveston

Efter att ha överlevt en fälla satt av sin kriminella chef räddar en torped en ung prostituerad och flyr med henne till Galveston, Texas. I Galveston finner de styrka i varandra medan deras förflutna är på väg att komma ikapp dem.

Originaltitel Galveston
Regissör Mélanie Laurent
Manus Nic Pizzolatto
Genre Kriminalare, Thriller, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Ben Foster, Elle Fanning, Beau Bridges, Lili Reinhart, Adepero Aduye, Robert Aramayo, Maria Valverde, CK McFarland, Michael Ray Escamilla, Anniston Price, Tinsley Price, Christopher Amitrano, Heidi Lewandowski, Sean Von Buseck, Mark Hicks

Robkiller
2019-05-22
Meningslöst drama.
Andreas_
2019-04-20
Bra film från en bok som jag tyvärr inte läst och kan därför inte jämföra men jag gillar filmen även om den har sina stunder då tempot dras ner lite för lågt, men mycket bra skådisar och slutet är verkligen gripande, boken i sig är säkert bättre men detta är klart sevärt, om inte annat för en fenomenal Ben Foster och Elle Fanning, betyget blir en stark 3:a
Björkman
2018-12-09
Mörk och ibland rå, men men ändå vacker. Avskalad och vardagsnära. Känns i kroppen på riktigt, inte bara en fly-från-gangstrar-rulle i mängden. Ingen feelgoodfilm, även om det finns några feelgoodscener.
Elmore
2018-10-24
Rätt trogen boken och tycker man att filmen är tunn så ligger det redan i förlagan. Tycker ändå om den hårdkokta lite noir-stämningen i filmen. Väl värd en trea.