2.8

Game Night

En grupp vänner som träffas regelbundet för spelkvällar försöker lösa ett mordmysterium.

Originaltitel Game Night
Regissör John Francis Daley, Jonathan M Goldstein
Manus Mark Perez
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jason Bateman, Rachel McAdams, Kyle Chandler, Billy Magnussen, Sharon Horgan, Lamorne Morris, Kylie Bunbury, Jesse Plemons, Michael C Hall, Danny Huston, Chelsea Peretti, Camille Chen, Zerrick Williams, Joshua Mikel, RF Daley, Jeffrey Wright, Natasha Hall

Tenchi
2020-03-18
Nja, hade sina stunder. Lite upp och ner med skådespeleriet och rollfigurerna uppför sig väldigt korkat från stund till stund. Twistarna ser man tyvärr komma rätt snabbt och på det hela taget blir det tråkigt.
Murvel48
2020-01-30
Det blev väl en vändning för mycket mot slutet men i stort är det en mycket underhållande film.
klatjoffs23
2019-04-13
Lite kul, men så JÄVLA irriterande när handlingen är beroende av att karaktärerna handlar mer eller mindre idiotiskt.
basegbg
2019-04-10
Riktigt rolig ju.
vonadel
2019-03-08
Hade väntat mig mer av denna. För få roliga eller intressanta scener. De har fått ihop ett gäng helt ok skådisar, men det räcker inte riktigt. 5/10
hakuna
2019-02-20
Trodde den skulle va som The Game efter att ha sett trailern så detta kändes mest som ett skämt. Och när man insåg relativt tidigt att det var en dålig komedi var det få stunder som var roliga.
Starlette
2019-01-21
Körsbär
2019-01-12
Inte helt tokig :) Lite usel humor till o från men man får vad man väljer att se för typ av film. Jason Bateman har sin genre och han har några scener där hans ansiktsuttryck får det att fungera. Det vore väl kanske kul att se han göra något nytt, något helt otippat :)
Christofer
2019-01-12
Mestadels töntigt, men den hade även sina moments TROTS Jason Bateman.
Olof_Gronlund
2019-01-09
Jodå, den fungerar, men väldigt få "roliga" scener där man faktiskt skrattar, allt för dålig nivå på humorn, men smart tänkt film. Man kunde i alla fall se den utan att bli uttråkad, svag 3a.