1.8

Game of Death

Marcus är en CIA-agent som arbetar utanför lagen. Han och hans team skickas in för att ta hand om personer som gör hemska saker, men som ändå inte är möjliga att stoppa om man ska följa lagar och regler. Under ett av deras uppdrag där de ska slå ut en hänsynslös vapenförsäljare vänder sig Marcus team sig emot honom för att de har tröttnat på att riskera sina liv för rättvisan och ser sin stora chans att komma undan med en enorm summa pengar.

Originaltitel Game of Death
Regissör Giorgio Serafini
Manus Megan Brown, Jim Agnew
Genre Action, 2010-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Aunjanue Ellis, Zoe Bell, Ernie Hudson, Gary Daniels, Robert Davi, Quinn Duffy, Simon Rhee, Vanessa Vander Pluym, LaDon Drummond, Stacie Mitchell

Djason
2019-01-15
Hjärndöd action med en massa onödigt dödande och en kass Zoë Bell, men med en cool Wesley Snipes som kan detta med b action med förbundna ögon.
2019-01-03
Man pratar om hjärndöd action, men första tredjedelen av den här filmen går bortom hjärndöd. Alltså HELVETE så korkat det är! Men när Gary Daniels får kliva in på allvar så blir allt genast mycket bättre. Han är fullkomligt kompromisslös och skjuter en väldans massa oskyldiga människor av bara farten - sånt man gör, liksom. Dessutom är scenen på mentalavdelningen skitkul (trots att GD inte är med i den). Lägg sedan till en totalt hopplös Zoë Bell, en nästan lika hopplös Wesely Snipes, och en (i sammanhanget) imponerande Aunjanue Ellis så får vi säkert någonting - dock är jag inte säker på vad. Allt som allt en skitkorkad B-actionstänkare med en supertuff Gary Daniels, hyfsad fightingkoreografi, några riktigt bra scener (i en ocean av klyschig och tafflig action) samt hyfsat tempo. Gary räddar definitivt trean. (7-/15)
fridenpaden
2016-09-25
Hemskt manus. Och varför alla konstiga sekvenser med svartvita foton och dubbelbilder`? Extremt mycket som presenteras som inte har något med handlingen att göra. Och slutet! Varför? Dålig musik. Förstår inte varför jag inte sätter en etta.
NoWireHangers
2016-03-29
Tämligen ointressant story och taffligt genomfört. 1+
Murvel48
2016-02-08
Osympatisk film. Bara en massa dumheter och onödigt dödande av oskyldiga.
Kalkonhönan
2015-06-24
Hyfsad DTV-actionrökare med en trevlig trio med Snipes, Davi och Hudson men ingen egentligen sevärd film om man inte har 90 min att slå ihjäl på Netflix, eller om man som jag själv vill se så många filmer med Snipes som möjligt!
amam
2015-06-16
Trist och poänglöst.
precious_death
2015-04-02
nä, snipes... vi vet ju att du kan. Varför genomför du inte? Oengagerande, träigt genomfört, märkliga bildlösningar utan poäng. Känns definitivt som någons förstafilm.
kervisch
2012-12-26
Godkänd
2011-09-18
Mer Gary Daniels än Wesley Snipes i denna rätt trista actionfilm som aldrig kommer igång ordentligt. 2:an får den för att det faktiskt fanns en del hyfsad action och att Snipes fortf fightas riktigt bra.