2.4

Gamer

I en nära framtid kontrollerar spelare dödsdömda fångar i multiplayerspelet Slayers. Överlever fången 30 spel vinner han sin frihet och den morddömde Kable har kommit längre än någon annan. Folket hyllar honom som den nya tidens gladiatorhjälte och utanför den skoningslösa krigszonen väntar hans fru och barn på benådningen. Men Ken Castle, spelets excentriske skapare, har ett dolt motiv och kan inte riskera att Kable når hela vägen fram.

Originaltitel Gamer
Regissör Mark Neveldine, Brian Taylor
Manus Mark Neveldine, Brian Taylor
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Gerard Butler, Michael C Hall, Ludacris, John Leguizamo, Kyra Sedgwick, Logan Lerman, Keith David, Zoe Bell, Terry Crews, Aaron Yoo, Amber Valletta, Johnny Whitworth, Milo Ventimiglia, Joseph D Reitman, Alison Lohman

Robkiller
2021-02-02
Regin och klippningen är lite jobbig, men annars fungerar det här hyfsat... väldigt ologisk dock.
Albion
2020-11-03
Jag hade befarat detta skulle vara mycket sämre än vad den var. Här finns en sorts story och en lek med, framtiden är väl kanske att ta i, men med en parallell värld som jag tycker funkar skapligt. Mitt betyg landar på en svag 3;a, dvs 3-
deswhip
2016-08-14
Riktigt usel.
Mysticum
2015-11-21
Renodlad dynga i dess renaste form.
2015-01-08
Trots att jag gillar filmens regissörer Mark Neveldine och Brian Taylor och det de visat upp med Crank-filmerna så fungerar inte denna film hos mig. Jag gillar regin och lekfullheten i berättandet men då jag inte är mycket för att spela spel på vare sig dator eller diverse konsoler så når den mig inte i sin handling.
Grillo
2014-09-22
Gick att kolla på. Bra koncept men trist, överstressat och mtv-aktigt genomförande. Märkligt med tanke på filmens budskap. Egentligen är det här bara en remake på The Running Man om man vill vara cynisk.
annchen81
2014-05-07
Nej tack. Alldeles för våldsamt för mig. Kanske tycker man bättre om det ifall man brukar hänga i dataspelsvärlden. Håller med Kubrick.
dudson
2013-12-13
Skitnödig stressad&sönderklippt stress satir film man nästan somnar av ZZzzzz.
airohpue
2013-08-13
Tyckte musikalnumret var ett roligt inslag!
Kubrick
2013-07-25
Det positiva: Samhällskritiken. Det negativa: Allt annat (nästan). Bra skådiar och effekter, ok story. Men intetsägande, tråkigt, jag bryr mig inte ett dugg om dom inblandade. kommer glömma filmen fort.