2.3

Gamer

I en nära framtid kontrollerar spelare dödsdömda fångar i multiplayerspelet Slayers. Överlever fången 30 spel vinner han sin frihet och den morddömde Kable har kommit längre än någon annan. Folket hyllar honom som den nya tidens gladiatorhjälte och utanför den skoningslösa krigszonen väntar hans fru och barn på benådningen. Men Ken Castle, spelets excentriske skapare, har ett dolt motiv och kan inte riskera att Kable når hela vägen fram.

Originaltitel Gamer
Regissör Mark Neveldine, Brian Taylor
Manus Mark Neveldine, Brian Taylor
Genre Action, Science Fiction, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Gerard Butler, Michael C Hall, Ludacris, John Leguizamo, Kyra Sedgwick, Logan Lerman, Keith David, Zoe Bell, Terry Crews, Aaron Yoo, Amber Valletta, Johnny Whitworth, Milo Ventimiglia, Joseph D Reitman, Alison Lohman

2017-10-23
deswhip
2016-08-14
Riktigt usel.
Mysticum
2015-11-21
Renodlad dynga i dess renaste form.
2015-01-08
Trots att jag gillar filmens regissörer Mark Neveldine och Brian Taylor och det de visat upp med Crank-filmerna så fungerar inte denna film hos mig. Jag gillar regin och lekfullheten i berättandet men då jag inte är mycket för att spela spel på vare sig dator eller diverse konsoler så når den mig inte i sin handling.
Grillo
2014-09-22
Gick att kolla på. Bra koncept men trist, överstressat och mtv-aktigt genomförande. Märkligt med tanke på filmens budskap. Egentligen är det här bara en remake på The Running Man om man vill vara cynisk.
annchen81
2014-05-07
Nej tack. Alldeles för våldsamt för mig. Kanske tycker man bättre om det ifall man brukar hänga i dataspelsvärlden. Håller med Kubrick.
dudson
2013-12-13
Skitnödig stressad&sönderklippt stress satir film man nästan somnar av ZZzzzz.
airohpue
2013-08-13
Tyckte musikalnumret var ett roligt inslag!
Kubrick
2013-07-25
Det positiva: Samhällskritiken. Det negativa: Allt annat (nästan). Bra skådiar och effekter, ok story. Men intetsägande, tråkigt, jag bryr mig inte ett dugg om dom inblandade. kommer glömma filmen fort.
molls
2013-07-03
What\\'s up med det helt omotiverade musikalnumret mitt i filmen?