Gamera 2: Advent of Legion

En mystisk meteorit faller ned i ett snöigt Japan, och med den kommer hundratals monster som kallas Legion. Gamera måste återigen kämpa för att rädda jorden.

Originaltitel Gamera 2: Region shurai
Alternativ titel Gamera 2: Advent of Legion, Gamera 2: Assault of the Legion, Gamera vs. Legion, Gamera: Attack of Legion
Regissör Shusuke Kaneko
Manus Kazunori Ito
Genre Drama, 90-tal, Fantasy, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Toshiyuki Nagashima, Miki Mizuno, Ayako Fujitani, Tamotsu Ishibashi, Mitsuru Fukikoshi, Yusuke Kawazu, Yukijiro Hotaru

StureStenhög
2021-07-17
Lite bättre än förra filmen åtminstone, men problemet kvarstår, det här är inte alls lika charmigt som de äldre filmerna. De dumroliga inslagen lyser nästan helt med sin frånvaro samtidigt som det inte är tillräckligt imponerande för att fungera som någon slags seriös underhållning. Det blir ett gäng trista karaktärer i en standardiserad katastrofrulle
hsimpson
2021-03-30
Ganska välgjord och spännande.
Lotso
2014-10-09
I sin helhet är det ungefär samma gamla visa som första filmen. Den gör inget extraordinärt nytt med formatet. Men den är fortfarande välgjord och underhållande samtidigt som Legion monstret och insekterna är intressanta varelser. Filmen lyckas med andra ord vara en bra uppföljare som levererar det man vill ha serverat.
dlundh
2014-01-18
Underbar. Gamera är kung!
väggar
2012-10-19
Jävligt maxad, bland de bästa kaijufilmerna
haajen
2012-08-31
Cheesy as all hell men charmigt och definitivt utan transportsträckor, här är det full fart framåt, strunta i logiken och fram med monstren!
wyldmammoth
2009-08-17
Jag rådiggar effekterna och slutfighten! Men när det inte är monster i bild är det lite mindre bra.
Rubbermonster
2006-01-09
Så här skall Kaiju vara.
Kiba
2005-12-16
Tomoro Taguchi gör en liten cameo i det som antagligen är den bästa av alla Gameras filmer.